Jeg startet på ketolyse for andre gang for litt over en uke siden. På lørdag var jeg oppe i rundt 50 karber:_plystre:, men var fremdeles i ketose.
Er dette normalt? Om det viser seg at jeg er i ketose ved et så høyt inntak av karbohydrater, vil jeg da legge på meg i forhold til det høye fettinntaket man har på denne kuren, eller vil jeg fremdeles gå ned i vekt?:p
Noen kan gå så høyt ja, men om man går ned i vekt eller ei er veldig individuelt. Det finnes ingen magisk grense som gjelder for alle. Jeg og mannen går glatt ned i vekt ved 50-60 karber daglig, mens andre MÅ holde seg helt nede i 10-20 gram.
Det er mange filosofier som tillater høyt fettinntak og samtidig endel karber, feks. Lutz (Bedre uten brød) som sier man kan spise det man vil av fett og proteiner, men bør holde seg under 72 gram karber daglig.
Bare vær "obs" på at om du overstiger 15-20 gram karber daglig, følger du ikke lenger ketolysekuren.
Ok, takk for raskt svar:o. Jeg føler bare ikke jeg får satt meg skikkelig inn i ketolysekuren. Det er så mye å lære, men lærer vel en del på veien tenker jeg. Har til nå vært så enkelt å bare ta med seg noen brødskiver på skolen, men det er vel en vanesak! Dette skal jeg nok klare med litt trening:)
Hei
En enkelt utskeielse med 50 gram KH KAN passere uten å ha innvirkning på ketolysekuren. Det er grunnen til at jeg anbefaler KORTE sprekker , hvis man må spise KH f.eks. i et bryllup. Velger man en slik sprekk bør man heller ikke skeie ut helt vilt. Da går det bra og neste dag kan man oppleve å være i ketose. Man mister ikke så mye når det gjelder vekttap.
Noen må holde seg på 15 gram KH for å holde seg i ketose, andre kan øke til 25-40 gram pr dag og fortsatt være i ketose med utslag på ketolysestixen. OG gå ned i vekt.
Vennlig Hilsen
Torkil:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.