< Tilbake til oversikten

Atrofi for mesomorfe ...

Megvel sa for siden:

Dette innlegget er litt spøkefullt ment men med alvor bakom. :D

Personlig så er jeg det som kalles mesomorf. Jeg får bulemuskler bare du ser på meg, i hvertfall relativt til andre jenter.
Er det mulig å få mindre muskler???

Helt håpløst å finne flær som passer, har veldig smal midje i forhold til lårmusklene (Når vanlige damebukser er i tommer, passer 32" meg over låra og 28" rundt livet.) Det er et mirakel at de vide dongribuksene er på mote igjen, for da får jeg endelig bukser som ser ut som hva normale bukser ser ut for andre! Mannejeans passer forøvrig stort sett bra, bare dumt med "posen" forran da...

Overarmer som andre damers legger. Seriøst, overvidden på damestøvletter ligger på 34cm, jeg har 32cm overarmer, de var 34 før jeg gikk ned mine 14 kg. Nå har jeg "madonna"-armer. Den derre tversovertriceppen. Den har jeg. Jeg har store problemer med å finne bluser som passer over armene. Og det skal sies at jeg knapt har tatt en pushup på mer enn en mnd. Min eneste armtrening er å tulle med og bære på treåringen min.

Skal kanskje ikke å inn på dette med støvletter, om jeg finner merker med varierende overvidde behøver jeg dem i "ultrawide"...

Hvordan kan jeg få bare bittelitt muskelsvinn? Dere treningseksperter, går det an?

Summer sa for siden:

Stretching? (Skrives det slik?) Poenget må vel være å få lengre muskler og ikke mindre. :)

Megvel sa for siden:

Det skal også sies at jeg er EKSTREMT bevegelig. Kan sitte på gulvet med strake bein og håndflatene under fotsålene, nesa på knærne. Så det er prøvd det ja!

Bulldog sa for siden:

Med mindre muskelen er forkortet i utgangspunktet kan den ikke bli lengre, eller endre form, av stretching eller annen mekanisk påvirkning :)

Muskelsvinn er forholdsvis enkelt å få til, bare spis lite og ikke anstreng deg ;)

Edit: Bør kanskje presisere at den siste setningen var ment som fleip og ikke som oppfordring, i tilfelle...

Megvel sa for siden:

Joa, det vet jeg jo! Har en eneste gang hatt en tynn legg, og det var etter 6uker i gips... Ikke helt å foretrekke kanskje. Men bortsett fra "svinne hen metoden"...?

Summer sa for siden:

Kan jeg anbefale å legge bluser og høye støvletter på hyllen og satse på en annen klesstil?

Jeg har slått meg til ro med å måtte ha en annen klesstil enn det jeg ønsker av diverse årsaker, så jeg har slått meg til ro med å finne en annen stil og slutte å la meg frustrere lengre. Jeg er som jeg er, og sånn er det med den saken liksom.

Megvel sa for siden:

Det ville jo være alt for logisk... :D:D

Begod sa for siden:

Bær dine muskler med stolthet og vis dem frem istedet for å komme her med tullete tanker om forminskning.:cool:

Litt muskler på damene som her ved Susann Goksør Bjerkheim er bare flott.

og et lite sitat fra fru Bjerkheim:

«Jeg har jo vært litt heldig med genene, som har utstyrt meg med litt muskulatur»

Megvel sa for siden:

Okei, la oss snu spørsmålet mitt litt da!

Hva slags klær ser stilige ut på damer med knallfine muskler i armer og bein? Og en veldefinert midje?

Som nevnt så ser jeg ut som en hest i de derre smale buksene med smale ankler. Som en skøyteløper. Cubus har voksenbukser som jeg passer i, har kjøpt mange mange der! Men selv med vide bukser så er det mange butikker jeg ikke passer i modellene, det er alltid 10-15cm ekstra rundt midjen om låra passer. Og lommene spriker. Kan jeg få tips om andre butikker som har klær for meg?

Jeg liker ikke å gå i bare strikkagensere hele tiden. Har et par sånne jukse-bluse/gensere, med påsydde krager, skjorteermer og skjorteflak, de går greit. Har lyst på en litt preppy look. Liker derfor gjerne en enkel formsydd bluse med trekvart arm. Som da helst blir alt for trang i albuen... (bu) Selv om det er strech i de.

Vil ikke kle meg for wawawoom, er jo blondine som skal taes seriøst i et mannsdominert miljø. :D Ikke bare armer nå på vinteren heller. brrrr... Latinkostymer? Joa, men alt har sin tid! Cha cha cha...

På hawaii som hjemmeværende gikk jeg bare i singlet og terryshorts... hot...:D:D:p

Summer sa for siden:

Sakset fra Hennes og Mauritz (beklager de tåpelige possiturene på enkelte, men jeg fant ikke bedre bilder.)

Jeg synes HM er ganske flinke på å ha vide bukser som er ganske smale i livet.

Summer sa for siden:

Oppe, så kan du jo ha topper uten ermer, og kortermede bluser, og så bruke lange og korte jakker utenpå. Lete frem noen veldig gode som du kan bruke til masse (gjerne litt dyre, slik at de varer, og du får akkurat det du vil ha).

Megvel sa for siden:

Hmm, likte den med den sjokkrosa blusen...
Spes at lommene på buksa var tversover og ikke nedover! Da buler de ikke... Dette er HM rowells eller? På nett, eller i butikk (shopping i helga???)

Kitt sa for siden:

Dersom du finner et par rålekre støvler, kan du gå til en skomaker og få han til å utvide skaftet.
En venninne av meg er ganske muskuløs og har fått satt inn litt strikk i støvlene slik at de passer over leggmusklene. Synes ikke om man ikke vet det.

En annen venninne fikk skomakeren til å bare utvide skaftet litt før hun selv gikk med støvlene inntil de passet perfekt. Kjøper man dyre støvler med ordentlig skinn skal de utvide seg etter leggen etter hvert, om man orker bruke tid på å gå dem inn.

Summer sa for siden:

På nett. :)

Summer sa for siden:

Var dette metaforisk for at du hadde det veldig varmt hjemme, eller har du bodd på Hawaii?

Megvel sa for siden:

Joa, tilbrakte Oktober-Januar i Honolulu, jeg, serru!

Takk for hjelpen med blusen og buksa, får se om de har dette her på butikken der jeg bor!

Bulldog sa for siden:

Minst mulig :D

Summer sa for siden:

Oi, det høres spennende ut! Hvordan var det?

Megvel sa for siden:

Jo, det var jo spennende det da, jeg gjorde et "hjemmeværende husmor" eksperiment, så jeg kunne liksom ikke surfe hele dagen da!
Men mye tid med treåringen, mye badeliv, forbausende mye regn og turister :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.