< Tilbake til oversikten

Matplan for uken

Angel83 sa for siden:

Hei! Er helt ny her inne, ogføler jeg trenger litt starthjelp :)

Kan dere skrive opp hvordan en typisk dag ser ut for dere? Ved at flere skriver inn sin dag her, kan jeg blande og mikse litt, og etterhvert lage "min egen typiske dag". Dette gjør det også mye lettere å handle inn!

Jeg er full av pågangsmot!!:heia::heia:

Lisbeth sa for siden:

Dagen min idag ser sånn ut:
[font=Book Antiqua][/font]
Frokost orket jeg ikke, men det ble 2 egg og 75 g bacon til lunsj. Til middag har jeg tenkt å lage løvbiff, fløtegratinert blomkål (oppskrift her inne) og peppersaus (fra Fjordland). Kveldsmat er det ikke så ofte jeg spiser.. kanskje noen macadamia nøtter eller litt ost og skinke hvis jeg er sulten..
Ellers spiser jeg ofte egg og bacon til frokost, salat med ost og skinke til lunsj, og rent kjøtt med grønnsaker til middag :)
+ at jeg sper på med litt mct-olje for å få opp fettandelen.
Lykke til!!!

Lindabtn sa for siden:

du burde gå inn i bloggene eller journalene til folk å kikke litt, der kan du få mange tips :klem:

Budeia sa for siden:

En ganske typisk dag for meg er:
Morgen: to stekte egg og en pakke bacon ( = 2 kh)
Lunsj: lager ofte en omelett her, og kutter gjerne opp litt løk, salat osv og har oppå, og som regel alltid ost. Baconost er kjempegodt på omelett!
Varierende kh innhols etter mengde grønt.
Middag/kvelds: steker som regel noe kjøtt, laksefilet eller kyllingfilet er mest brukt. Har tenkt å teste en oppskrift jeg så på krydrede karbonadekaker i morgen. Så koker jeg grønnsaker, som regel en miks av blomkål og broccoli, og spiser det enten med en klatt smør på, eller lager mos av det. Hender også jeg gratinerer alt i ovnen med litt fløte og ost oppå.
Den første uka følte jeg meg veldig usikker, men du kommer fort inn i det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.