Har fått tips her på forumet om at inntak av fløte og ost kan senke vektnedgangen. Har lest i ketolyseboka, men skjønner likevel ikke helt hvorfor.
Jeg passer på at karbene ikke overstiger dagsrasjon, men lurer da på hva det er med meieriprodukter som ikke funker så bra på denne kuren.
Er i utgangspunktet ikke så veldig glad i egg, men det går fint om jeg kan "krydre" med litt fløte og ost. Elsker dessuten feite oster, og ikke minst gratinerte grønsaker i ost og fløte. Så det er ikke så veldig oppløftende om jeg må kutte dette. Så hører det med til historien at jeg ikke spiser rødt kjøtt. Og en diett som består utelukkende av kylling/fisk med salat blir jo litt kjedelig i lengden...
Dette gjelder bare for noen! Om vekttapet stagnerer, er fløte og ost noe av det første man blir anbefalt å kutte ned på for å se om det løsner. Men om du går ned i vekt mens du spiser dette, er det ingen fare. Mange tåler det :)
Men jeg føler vekta har stagnert - har faktisk gått opp litt etter forrige veiing. Derfor skal jeg denne uka prøve å ligge unna meieriproduktene. Men lurte på hvorfor disse kan virke inn :)
Hei
Ta det med ro. De allerflsete går ned i vekt med ketolysekuren, ikke helt jevnt, platåer kan også forekomme med denne kur. Bare hvis det stopper opp i uker, ville jeg brydd meg med alle de gode og mindre gode råd om melkeprodukter, kaffe, sukkerfri brus, alkohol, sukkeralkoholer etc etc etc.
Ofte blander rådgiverne kunnskap fra en kur med en annen kur og da blir det feil.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Har stått godt på et platå en stund nå. Så jeg har byttet ut fløte i maten med kokkosmelk (0,5kb pr 100g). Det går helt fint. Enn så lenge, til jeg blir lei av kokkos smaken går jeg ut fra :p.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.