Den må være frossen, så absolutt. Ellers takler jeg det ikke. Jeg fryser som regel ikke bananen, bare bærene/den andre frukten, men av og til (spesielt når bananene begynner å bli mørke) skjærer jeg dem i skiver og fryser ned. Fireåringen elsker frosne bananbiter, så hun får det innimellom som "godteri".
Jeg blaner porsjoner i pose jeg å da hiver jeg oppi banan samtidig. Må tines litt før jeg kjører i blender da ellers stopper den greia som går rundt :mad:
Åh, min stopper ikke, men du MÅ ha alt det flytende i først, ellers stopper den, bare sånn i tilfelle du har gjort den tabben, for det gjorde jeg i begynnelsen hehe.
Jeg har oppi alt det flytende først, å kjører egga litt før jeg har oppi frukt og nøtter. Men den stoppe opp :(fordi fruka har fryst seg sammen og blir en sånn stor klump om du skjønner
Ah sånn ja. Mulig jeg har en bedre blender enn deg da siden det sjelden skjer hos meg, men av og til har det skjedd og da stopper jeg den, tar en skje og hakker litt løs nedi der og kjører videre. :)
jeg kjøpte smoothiemaskin fra obhnordica ista! Den kosta bare 300, så burde være rævæ, men synes den funka kjempe bra. til og med med frossen frukt i seg
Lukter veldig brent av den når den blir brukt synst jeg. Men bortsett fra det så er jeg vel kanskje fornøyd. Den første krukka ble det faktisk en sprekk i, så har jeg fått ny men der får jeg ikke lokket helt på så vet ikke hva jeg skal si jeg :rolleyes:
Du finner den under oppskrifter, husk å kjøre egg, youghurt og fløte før du har oppi frukta. Egga må blandes godt først ellers blir den ikke god.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.