< Tilbake til oversikten

Treningsspørsmål ... Kanskje rart

Megvel sa for siden:

Har spurt i journalem min og, men lurer her og...
Hvordan får dere de der Ellipsemaskinene med armviftegreier på til å funke for trening? Jeg får ingen koordinering med dem, litt kanskje om jeg trår baklengs. Er det noe settings som funker? Hvor trør dere rytmen inn? Jeg trør den på ned, flat fot. Det blir helt krøkkete med armene da! Hva er det som jeg ikke forstår???

Kitt sa for siden:

Jeg rett og slett dropper å ta med armene! :)
Har vonde albuer og skuldre og fikser ikke å få noen god rytme om jeg skal bale med armene også.
Ellers har jeg føttene litt som om jeg skulle jogge, altså opp og ned med hælene. Har jeg føttene flatt hele tiden, sovner tærne mine!:confused:

Har ellers oppdaget at jeg er avhengig av musikk med litt fart og god rytme for å få satt inn maks innsats!:D

Megvel sa for siden:

Haha, bra vi gjør det helt likt da!
Prøv Kaisers Orkester, Ompa til du dør plata, den er kjempebra for ET!

Distrea sa for siden:

jeg føler meg bare heeeelt teit på den, brukes kun når treningsstudioet er nesten tomt :o

Bulldog sa for siden:

:lol: Jeg prøvde en sånn en gang. Forsto den ikke, jeg heller :) Alt var liksom helt feil...

Kitt sa for siden:

Jeg elsker å trene på ellipsemaskiner. Gå/løpe kunne jeg ha gjort andre steder, et ødelagt bekken gjør sykling til en heller smertefull opplevelse og dårlige knær umuliggjør en steppmaskin.
Jeg får bare ikke til dette med armene, men det spiller ingen rolle. Armene kan jeg trene etterpå. Er bare glad jeg har funnet noe som gjør det ok å varme opp.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.