< Tilbake til oversikten

Er jeg den eneste idioten her? (Jeg har ikke kommet i ketose)

quebec sa for siden:

Nå har jeg fått fatt i ketolyseboka, kjøpt meg sticks, kuttet ut lightbrus og kaffe:(:( og virkelig regnet på karbsinnholdet. Går meg en tur hver dag i tillegg med barnevogn.
LIKEVEL:::: så går jeg ikke ned og jeg kommer meg ikke i ketose.

Derfor må jeg jo være en komplett idiot som IKKE får dette til!!! Alle andre får jo det så lett til synes jeg!

Okay da, igår hadde jeg en bitteliten pose med bacongull og en atkinsbar siden det var lørdag og jeg hadde så lyst på snop, kan dette lille ødelegge alt??

Før på dagen spiste jeg dette:
3 egg til omelett og 3 baconstrimler

4 stk pizza, laget påå soyaprotein med kjøttdeig, 4 forskjellige oster og tomat og løk posen fra toro.

Omelett av 2 egg, litt sjampinon, salat og 3 baconremser

Argh, NOE GJØR JEG VANVITTIG GALT!!!!!:eek::eek::eek::eek::eek::eek:BUT WHAT?????

Smurfine sa for siden:

Jeg går ikke på ketolyse, men drikker du nok vann? Å jeg vet ikke om dette er lite eller mye mat så det skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg bruker mer enn 3 skiver bacon på en omelett(tar halve pakka)

Petronella sa for siden:

Hei på deg:)
Hvor lenge har du holdt på? For noen kan det faktisk ta noen dager før man er i ketose.
:)

Summer sa for siden:

Ingen grønnsaker?

Megvel sa for siden:

Man skal spise 5dl med salatgrønnsaker og 2,5dl med grønnsaker med mer karbo. Deriblant tomater... Ferdigsaus er det ofte sukker i. Lese på matvaretabellen og på pakka!
Ellers, det tar opp til en uke med konsistent lavkarbospising før man går i ketose. Om du jukser litt nå og da så funker det ikke! Men du, går du ned da?

indi sa for siden:

Jeg tror jaffal ikke du er idiot:)
Er mange med gode råd her, så det bør jo ordne seg! Lykke til og stå på:)

LilleVille sa for siden:

Som de andre sier, det kan ta mange dager å komme i ketose. Og idiot er du ikke! :) Når det er sagt, tror jeg du må bli flinkere til å lese på pakker/poser, dvs det letteste er å styre HELT unna ferdigmat. Uten å ha sett tomat og løk fra Toro som du snakker om (regner med vi snakker om pizzafyll?) kan jeg garantere deg at den inneholder både stivelse og sukker. Og en HAUG med karbohydrater! Lag pizzafyll selv, 1/2 boks knuste tomater, 1/2 løk, litt sopp hvis du liker det.. krydre etter smak. Godt og billig! :)
Bacongull.. har du sett på posen der også? Det er forskjellige typer. Noen er "ekte", altså laget av grisehud. De er som regel OK på karber, men kan være veldig mye salt/krydder.. Mens andre typer som også heter "bacon-ettellerannet" bare er presset maisstivelse tilsatt baconsmak, og er like fulle av karber som potetgull.. Så vær nøye!
Gi deg en uke der du KUN spiser "ren" mat, ikkenoe fra pose, ingen barer osv. Kjøtt, egg, fisk, grønnsaker (bruk matvaretabellen, tell karbohydrater nøye) Så skal du se du kommer i ketose også! Så kan du heller prøve deg frem etterhvert hva akkurat DIN kropp tåler av andre ting.

Lykke til!

quebec sa for siden:

jeg har brukt sticksene i ca 5 dager nå, men ingenting. av og til så ser det ut som det kan være en rosa prikk på puten men ingenting annet.
Har jo gått ned elleve kilo, men de to-tre siste ukene så har det vært full stopp. Trodde først at det var for lite karbs, og begynte å hive innpå litt salat....og denne siste uka har jeg vært såååå streng, tenkte å holde meg på maks 10 gram pr. dag slik som ketolyseboka råder hvis man ikke går ned, og nei...ikke minsker det på cm heller.
Jeg tenker og at kanskje den atkinsbaren ødela litt sammen med det bacongullet???
At det var mye salt????

Uff, nei.....man mister litt fokus når ingenting skjer, og loffskivene blir bare mer og mer fristende :(

men det kan altså gå flere dager før man kommer i ketose?
jeg regnet med maks 3 dager jeg!

En annen ting; slike sticks som man kjøper på apoteket. Må man putte den i en beh.med urin eller holder det å holde sticksen under strålen???

et lite hjertesukk tilslutt, skulle ønske det snart ville komme kurs i sandnes.
håpehåpe :) Tror det kan være lurt ja.
Men takk for gode råd og oppmuntring. :)

quebec sa for siden:

OK, da har jeg funnet frem den 5 kilos kassen med frosne reker, laina opp med egg, kjøttdeig og crispisalat.
Ja, kjøttdeig er vel lov?? Og ost???????

Så tar jeg fatt igjen:o

quebec sa for siden:

neeei, svært lite grønnsaker.:(

henter karbsene fra bakemix, soyaprotein og annet. Sikkert ikke det lureste tenker jeg akkurat nå:confused:

quebec sa for siden:

nope! etter at jeg begynte å hente karbs fra pannekaker, bars etc, så har det ikke vært noe positivt å hente fra vekta:(

men jeg aner et mønster her nå..........:rolleyes:

Distrea sa for siden:

Det er mange som ikke går ved å spise erstattningsmat, (brød, kaker, sjokolade, barer)
jeg er en av de... tenk heller at det er produkter du kan unne deg en skjelden gang og kanskje helst vente med til du er ferdig slanket.

lykke til :blomster:

Megvel sa for siden:

Det er nettopp det med forum og journaler, skriver man ned hver dag så blir det litt "dask i pannen" på hva som er i ulage! Lykke til med "renere" mat!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.