Lurer veldig på hvor raskt maltitol "virker" :eek: Lørdagskosen i dag var som dere nå sikkert skjønner Cavalier mørk sjokolade med maltitol. Den smakte veldig godt og jeg må tilstå at jeg i løpet av noen kveldstimer fikk i meg alt! :rolleyes: Siste halvdel av kvelden har jeg tilbrakt på do...:mad:
Er det mulig at det var den som satte hele systemet mitt ut av lage i løpet av to-tre timer?
Nysgjerrige meg lurer på hvordan det er mulig at det går så raskt. Jeg har jo konstatert at det gjør det, men jeg klarer ikke helt å se for meg prosessen i magesekken og videre nedover.
Jeg lurer også. Magen er så utrolig treg selv om jeg inntar loppefrø og drikker tonnevis med vann. Så folkens, hvor kjøper jeg maltinol, eller produkter som inneholder dette "vidundermiddelet"?
Maltitol er stningsstoff som ofte brukes i sukkerfrie produkter. Jeg ville nok ikke anbefale å bruke det som lakseringsmiddel...
Mange får ganske vondt i magen, og enkelte reagerer med luft og smerter, men ikke noe mer.
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.