< Tilbake til oversikten

Litt ekkelt kanskje

Santa Sofia sa for siden:

Lurer veldig på hvor raskt maltitol "virker" :eek: Lørdagskosen i dag var som dere nå sikkert skjønner Cavalier mørk sjokolade med maltitol. Den smakte veldig godt og jeg må tilstå at jeg i løpet av noen kveldstimer fikk i meg alt! :rolleyes: Siste halvdel av kvelden har jeg tilbrakt på do...:mad:

Er det mulig at det var den som satte hele systemet mitt ut av lage i løpet av to-tre timer?

Aline sa for siden:

Jepp :D Det tar ikke lang tid :)

Det tok nokså lang tid å få ut alt som ikke trivdes i meg i alle fall! Kjedelig å tilbringe lørdagskvelden på et slikt sted. :_oy:

Iset sa for siden:

Hos meg tar det ikke så lang tid engang, kanskje en halvtime? Helt grusomt.

Megvel sa for siden:

Malt gir man jo bare en ts per døgn for å få babyene med forstoppelse til å få opp farten... Så en hel pakke godis for en voksen kan ta helt av!

Nysgjerrige meg lurer på hvordan det er mulig at det går så raskt. Jeg har jo konstatert at det gjør det, men jeg klarer ikke helt å se for meg prosessen i magesekken og videre nedover.

Hyper sa for siden:

Såvidt jeg har forstått, får man luft i magen av maltitol..det blir produsert gass..
tipper det er denne gassen, som får systemet i gang...

Og som de andre sier...det tar IKKE lang tid...

arkine sa for siden:

hva er malitol og smaker det godt

Sol sa for siden:

Jeg lurer også. Magen er så utrolig treg selv om jeg inntar loppefrø og drikker tonnevis med vann. Så folkens, hvor kjøper jeg maltinol, eller produkter som inneholder dette "vidundermiddelet"?

Aline sa for siden:

Maltitol er stningsstoff som ofte brukes i sukkerfrie produkter. Jeg ville nok ikke anbefale å bruke det som lakseringsmiddel...

Mange får ganske vondt i magen, og enkelte reagerer med luft og smerter, men ikke noe mer.

:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.