Nå er det en uke siden jeg begynte med ketolyse og har ikke gått ned noe 1 uka. Er det noe jeg gjør feil? Er så demotiverende å vite at alle går ned noe første uka og ikke jeg. Er det andre som har opplevd å ikke gå ned første uka de begynner med ketolyse?:confused:
Jeg gikk heller ikke ned nevneverdig mye på vekta første uka. Derimot kjente jeg at kroppen forandra seg - følte meg mindre oppblåst og ble rett og slett litt "mindre". Ellers er tror jeg bare det er kjempeviktig å ikke ta lett på dette med karbene den første tiden. Fort gjort å glemme seg før man har laget seg nye rutiner.
Første uka er litt sånn omstillingsuke ja :ja: jeg fikk tips før jeg begynte, om å ikke telle med den første uka, siden kroppen trenger litt tid som Gerd også sier. Jeg veide meg den dagen jeg satt igang, men ellers regnet jeg lissom ikke med uke 1.
Så stå på videre :) Og resultatene kommer, det er jeg sikker på
:klem:
Å, vi er vel alle utålmodige... Men jeg har funnet ut at jeg har bruk 20-25 år av livet på å legge på meg, så om jeg bruker 2-3 år på å bli kvitt disse kiloene, så får det så være :ja: Jeg har i vertfall fått en helt annen livskvalitet etter jeg begynte med ketolyse :D
Det var egentlig godt å høre, jeg har gått ned 2,3 kg den første uka, og holder nå på å prøve meg litt fram med maten.
Imorgen får jeg moren min på besøk og hun skal også følge kuren, blir litt koseligere når man er 2.
Mange må også følge med litt på kaloriene. 264,5 gram fett gir over 2000 kcal, 86,5 g protein gir over 300 kcal. Jeg ser selv at jeg står stille de dagene jeg har spist mye kalorier, selvom jeg er i ketose.
Andre igjen kan spise tonnevis med fett og gå ned. Urettferdig, men sant.
Om stillstanden fortsetter mye lenger, supha, kan du ta en titt på kaloriinntaket ditt. Men det er uansett vanlig å spise mer i begynnelsen av en periode i ketose, kroppen trenger å omstille seg og det er vanlig med litt sukkerabstinens. Spis deg mett! :)
Men hvor mange gram fett skal man egentlig ligge på? Nesten all kcal ligger jo i smøret, olivenolje osv..Blir forvirret jeg nå.. Skal jeg passe på kcal i tillegg?
I går veide jeg 79,3 og i dag 79,8. Kan man legge på seg så mye da? Kanskje det er fordi jeg ikke har vært på toalettet?? Bekymrer meg så mye om dagen:p Skal vente med vektveeingen til neste mandag.
Jeg vil faktisk anbefale deg å IKKE tenke på kalorier!
Det er hovedsaklig karbohydratene du skal passe på. Dobbel- og trippelsjekk boka, og følger du det som står i den, burde du være home and safe.
Men si meg... har du gått ned noe før du begynte på denne kuren, altså har du prøvd noen dietter tidligere? Det kan være en grunn til at du har fått litt treg start... kroppen tenker "Å nei, på´n igjen!".
Best for den altså. Tror jeg skal prøve å kutte ut fløte, rømme og cola zero ( drakk bare 1 glass forrige uke ). Kanskje litt mindre fett og, kanskje jeg har lav forbrenning, så kroppen ikke klarer å forbrenne all fettet jeg spiser. Tror jeg skal ta meg litt kaffe, da tar det 2 sek før jeg må på do:D
Du legger ikke på deg 500gram FETT i løpet av ett døgn. Det kan være vannsamling, at du ikke har fått vært på do o.l. Spiser man mye salt mat så vil vannet binde seg i kroppen og vekten vil gå opp.
Pga vannsamling i kroppen så er det viktig å kun veie seg 1 dag i uka.
Det er viktig å prøve å holde seg til veiing 1 fast dag i uka. For slike variasjoner kan gjøre det veldig negativt. Det kan være salt i maten, det kan være dobesøk-mangel. Og det kan være kroppen som rett og slett bare holder litt ekstra på vannet. (mens, eggløsning, stress osv...)
Da vil jeg tro at, om du føler deg vel på denne dietten, at du må smøre deg med tolmodighet og holde ut! Helt etter boka dette der! Har du tenkt på å bytte ut Pepsi max med cola light? For den sistnevnte har splenda ikke aspartam. Du nevner ikke medisiner.
oii, ser nå at jeg så på feil dag på diett.no..Uff, jeg mangler 5 g med karbo idag.
På hverdager spiser jeg som regel masse salat til lunsj med kjøtt ol, middag er det som regel med 150 brokkoli og 150 med blomkål. Synes jeg spiser masse grønnsaker, tyter snart ut av øra her:D
Drikker ikke pepsi max vanligvis, hadde en slunk nå. Prøver å ikke å drikke så mye brus. Jeg bruker ikke medisiner. Jeg har bestemt meg for å se hva som skjer med kuren, men synes det er bare litt rart. Alle andre går ned, så jeg tenkte at det må være noe jeg gjør feil..Ikke har jeg minsket i livvidden heller, men kjenner at jeg blir fastere da
Men dagen i dag er ikke ok matmessig syns jeg. Det blir for lenge mellom måltidene når du hopper over lunchen og ikke spiser mer enn to måltider. Kroppen kan da gå over på sparemodus, for den tror ikke den får det den trenger... :)
Kan jeg bråta 2 rundstykker med smør og ost da? det er ca de karb jeg mangler i dag, vet at fleste karb skal komme fra grønnsaker. Men akkurat nå orker jeg ikke lage noe salat.
Og dessuten Gerd: Lagde de grove rundstykkene, de ble kjempebra!! Har savnet noe brødlignende greier i kuren.
Jepp,jepp vann i kroppen. Jeg veide 71,1 torsdag i forige uke, fredag 73,3 idag 71,7 kg. Har veiedag på fredagen, men sniktitter av og til. Prøver å la være, men nei blir liksom dradd mooooooooooooot vekta:rolleyes: Men jeg er ikke så oppblåst og jeg ser smalere ut, særlig rundt midja, selv om jeg er lik rundt midja som da jeg startet:rolleyes:
Hvordan går det Supha?
Jeg kan ikke spise ost i det hele tatt nesten. .da slutter jeg gå ned.. ganske kjedelig.. kanskje du skal kutte ut det?
Hva med å spise mer salat?
Og ikke tomat? mange som ikke går ned når de spiser tomat. Jeg spiste det før, men måtte nesten kutte ut det også.. spiser MAX 50 gram tomat hver annen dag.
Ser ut som det er litt lite fett her. Steker du alt i smør? Lag deg noen fete sauser, eller lag sandefjordsmør til kjøttet.
Og veldig lite grønnsaker. Jeg vil anbefale deg å spise mer av det, kok eller smørdamp brokkoli eller blomkål, det finnes hauger av tilberedningstips på opskriftsforumet!
Og frokost, jenta mi!! Frokost!!!
Cocosa er kosttilskudd ev til å steke mat i (dersom du vil ha kokossmak i maten), og ikke et fullverdig måltid i seg selv! Streng Jorun ;)
Og husk å drikke mye vann! Ketose er en dyrbar forbrenning, så man trenger masse vann! (jfr badstu ;))
lager alltid smørsaus med 50 g med meierismør. Ligger på 150 g med fett i dag, er det ikke greit det da?
Men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å spise mere grønnsaker? Bruker 15 kh på grønnsaker om dagen. Drikker også 3 liter vann hver dag.
Jeg er ikke akkurat noen ekspert på dette. Men selv har jeg stått bom stille veldig lenge selv om jeg har spist og drukket etter ketolyse-boka.
De siste 2 1/2 ukene har jeg holdt på med min egen utgave av såkalte renseuker,- ingen meieriprodukter utenom smør, ingen kaffe, ingen tomater. Første uka stod jeg like bom fast, men så begynte det å skje noe. Endelig!!!! Egentlig ganske sikker på at det er ost, fløte, rømme som stoppet meg, selv om jeg ikke spiste mengder av dette til vanlig. Verdt å prøve i alle fall.
Kan ellers skrive under på at tålmodighet er en nødvendig dyd når man skal finne ut av hva slags mat som passer til sin egen kropp;).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.