< Tilbake til oversikten

Hva gjør jeg feil?

Smurfine sa for siden:

Har vel fullt lavkarbo ganske til punkt og prikke nå i nesten 2 uker(på mandag er det 2 uker siden jeg virkelig starta)
Først så gikk jeg sakte men sikkert ned(dum som jeg var gikk jg på vekta hver dag, men det var bare for å se om det ga noen virkning) Gikk ned 100 gr, dagen etter kanskje 200 gram. Å vips så var 1,5 kilo borte.

Så var plutselig den halve kiloen tilbake, å nå så er jeg tilbake på at jeg kun har gått ned 500 gr.

Jeg vet den måndlige er på vei, men går man opp i vekt før den er kommet da? Føler virkelig at jeg har hovnet opp, men det rare var at når jeg målte meg i cm så hadde jeg gått ned over magen (ved navelen)ganske mange cm,men over alt ellers så hadde jeg gått opp en to-tre cm.

Jeg tar enten iset smoothie til frokost, eller egg og bacon med ost eller champinjong (spørs hva jeg har her)

Lunsj 2 egg med majones på(litt)noen mandler, og litt kjøttpålegg.

Middag med grønnsaker stekt i kokosfett med litt creme fraiche og div kjøtt.

Litt tørka frukt og kanskje en frukt av noen til mellommåltid.

Drikker en halvliter vann før hvert måltid så får i meg nok væske.

Men hva gjør jeg feil, hvorfor går jeg ikke ned i vekt????:mad::o

Gerd sa for siden:

Ja, man kan gå opp mye i tiden før mensen... Kroppen samler masse vann og man kan bli ganske oppblåst :ja:

Iset sa for siden:

Du har vel gjemt bort vekten nå, slik som jeg sa? :streng:

Smurfine sa for siden:

Har ikke gjort det helt ennå, vil se at det går litt nedover før jeg legger den bort liksom, å nå føler jeg meg helt for jævlig oppblåst og ekkel og tror ikke det funker for fem øre. :(:mad:

Titti sa for siden:

Kanskje du burde kutte ut frukten? Jeg blir fort oppblåst av bær og frukt og kan bare tillate meg minimale mengder. :blomster:

Smurfine sa for siden:

Har frukt i smoothie og tar meg kun et eple kanskje til mellommål. Har aldri blitt oppblåst av frukt før ;)

Georgine sa for siden:

Det er en grunn til at man bør velge en filosofi og at ikke alle filosofier passer alle.

Egendefinert lavkarbo fungerer som oftest ikke.

Smurfine sa for siden:

Ja funker det ikke sånn som jeg gjør det nå(har nemlig følt rådet fra en annen perosn som også ammer som gjør det på denne måten, å hun går ned i vekt) så slutter jeg.

Iset sa for siden:

Sorry, men du er FOR opphengt i vekten, det å veie seg hver eneste dag er den sikre veien til fallet, tro meg. Men jeg har sagt det før så det nytter vel ikke å si det igjen. :p

Jeg tror egentlig du bør velge en filosofi og holde deg konsekvent til den, iallfall til å begynne med. Feks. Lindberg, og så evt. ketolyse når du slutter å amme.

Titti sa for siden:

Enig :ja:

tulla sa for siden:

[quote=Iset;416303]Sorry, men du er FOR opphengt i vekten, det å veie seg hver eneste dag er den sikre veien til fallet, tro meg. Men jeg har sagt det før så det nytter vel ikke å si det igjen. :p

Jeg tror egentlig du bør velge en filosofi og holde deg konsekvent til den, iallfall til å begynne med. Feks. Lindberg, og så evt. ketolyse når du slutter å amme.[/QUOTE

Heisan Iset!
Har sett mange gode tips av deg her, men er du ikke vel bastant nå:confused: Jeg har også gått ned 60 kilo, og jeg veide meg hver eneste dag. For meg var det en fin måte å ha kontroll på, slapp å lure på hva jeg hadde spist galt om jeg gikk opp noen gram en dag. Jeg visste det sånn stort sett, fordi jeg visste hva jeg hadde spist akkurat den dagen. Har også både venner og søster som har gjort det samme, med stort hell :rolleyes: Og ikke nok med det, jeg leste meg opp stort sett via artikler i ukeblader etc... og komponerte der igjennom min egen "kur", noe ala Fedon. Noe fungerer for noen, andre ting fungerer for andre.

Megvel sa for siden:

Om du går/gikk opp i ammeperioden er det lurt å få sjekket stoffskiftet, jeg gjorde det 10 kg for sent...

Distrea sa for siden:

Jo da, Tulla noen klarer helt fint å gå ned på egendefinert lavkarbo og det er kjempe fint.
Har rådet flere av mine venner til å kutte karber og for dem har det holdt for å komme litt ned i vekt.
MEN her inne, når folk srør om råd og veiledning når det ikke går den veien de ønsker ER det lettest å hjelpe hvis det blir fulgt en spesifikt filosofi.

Så jeg råder også smurfine til å følge en filosofi, eller hvertfall kutte frukt en periode for ¨å se om det hjelper.

Selv om man ikke har reagert på frukt før, kan man reagere mer etterhvert som man minsker på karbene :ja:

Iset sa for siden:

[quote=tulla;416311]

Først, gratulerer med flott vekttap. :)
Nei jeg synes ikke jeg er for bastant når jeg ser at dette ikke funker for Smurfine. For deg funket det, for henne gjør det jo tydeligvis ikke det siden hun er FOR opphengt i vekten. Det blir en psykisk depressiv greie for mange. Husk at man ofte ikke kan se på vekten om man spiser feil eller ei ved å veie seg hver dag, for vekten svinger helt naturlig enten man spiser riktig eller ikke. Først etter ca. en uke vil man få et klart resultat, egentlig. Mener du seriøst at om du hadde gått opp 50-100 gram fra dagen før, hadde du utelukkende spist feil den dagen?
Jeg har nok bare sett altfor mange triste eksempler på folk som gir opp etter kort tid fordi de veier seg hver eneste dag og blir manisk opptatt av vekten, til tross for at den svinger pga. mens, temperaturer, fordøyelse og andre ting.

tulla sa for siden:

[quote=Iset;416338]

Nei, ikke på 50-100 gram Iset. Den svingte så klart for meg som for alle andre. Men for MEG var det mye enklere å veie meg hver dag, og ja, spiste jeg for mye en dag, så jeg det på vekten dagen etter.
Jeg beklager om jeg har tråkket noen på tærne, jeg ville bare vise at det var mulig...... Kanskje det kunne gi håp for andre som har mye å ta av.... Men hopper av diskusjonen her, jeg har ikke erfaring med så mange som har fått de problemene du snakker om Iset, så jeg skal være forsiktig med å råde til noe som helst....

Distrea sa for siden:

jeg håper og tror da ikke noen er tråkket på tærne her :confused:

meningsutveksling kalles dette, sunt det :D

vi har alle forskjellige erfaringer og det er viktig og bra at flere ytrer dem, så håper da du kommer med innspill senere også :klem:

paprika sa for siden:

Jeg ville kuttet ut all frukt. For meg er det i alle fall fy - fy. Litt bær kan jeg spise, og bruker det i smoothies. Når jeg er premenstruell kan jeg veie alt fra 1/2 - 2 kilo mer enn ellers. Kroppen holder mer på væske rett før mensen.

Smurfine sa for siden:

Takk for svar alle. Jeg klarer dessverre ikke å holde meg borte fra vekten, å kommer til å fortsette å spise som jeg har gjort til nå for det funka jo først å jeg tror kanskje at vektstans/oppgang nå kan skyldes at mensen er rett rundt hjørnet.

Veier meg nok ikke nå når uka kommer, men veier meg når den er ferdig å fortsetter som jeg gjør nå.

Har jo ikke tenkt å kalle dette en "slankekur", men kostholdsendring for alltid for min del.Jeg klarer meg fint uten poteter og ris. Litt mer problemer med å ikke få brød, men sånn en gang av og til så skal jeg unne meg det. Å nå når jeg gjør hva jeg gjør så unner jeg meg selv knekkebrød.

tulla sa for siden:

Masse LYKKE TIL fra meg, jeg tror du kommer til å klare dette!;) Ser du har mange fornuftige tanker runde kostholdsendringen din allerede!

Smurfine sa for siden:

Takk takk tulla, jeg håper jeg klarer det selv også. Å første uka gikk jeg jo ned.

Å i dag snakket jeg med en vennine av meg, å hun har det akkurat sånn som meg etter nummer 2. Går i over en uke med mensmurringer og vektoppgang, å så varer mensen kanskje 3-4 dager så er det over. Men fordi du går så lenge og venter så føles det som om man går halve mnd.

Men uansett, jeg er nå sikker på at dette er ene og alene mensen feil og kommer ikek til å veie meg nå før mensperioden er over.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.