Jeg bor på et lite sted der jeg kjenner både kundene og kassadamene på alle butikkene. Det har fram til nå ikke vært noe problem, men nå kjenner jeg at jeg blir flau når jeg legger ketolyse-maten min på båndet.
Ost, fløte, seterrømme, salater, kyllingvinger, og råflotte råvarer... Så står jeg der men en del kilo for mye og handler FETT, liksom.
Jeg veit jo hvorfor, og at det funker, men folk flest kobler vel ikke akkurat at fett forbrenner fett.
Synes vel egentlig det er værre med alle de som fyller opp handlevogna med potetgull, Cola og sjokolade (jeg har vært en av dem sjøl...)
[size=3][/size] Selv om jeg ikke bor på et lite sted, handler jeg for det meste i nærbutikken, hvor "alle kjenner alle"..men folk får tenke hva de vil..
He he....kjenner meg igjen men ikke fra butikken. Her er det nok av butikker å velge mellom.
Men derimot fra jobb. Fra første dag har jeg hatt skeptikere som har stirret på maten jeg har spist.....og flere har nok hatt tanken om at jeg burde ikke spise det der, ikke rart hun legger på seg osv...
Men ikke fortvil. Bare la dem stirre og kommentere. Nå 6 mnd etter jeg startet, er jeg nesten 20 kg lettere. Og tro det eller ei. Halvparten av mine medarbeidere har nå startet med lavkarbo. Når de ser effekten av det du gjør, blir situasjonen annerledes.
Stå på....ikke la deg vippe av pinnen av nysgjerrige og kritiske blikk !!:D
Jeg kjenner igjen situasjonen - men jeg føler meg aldri ille til mote over å kjøpe ordentlig mat... var verre før når jeg gjerne plukket opp lyspærer og salat og gudvethva bare så ikke potetgullposen skulle ligge der på båndet alene. :o
Det er vel egentlig mine egne fordommer jeg møter i døra... Har ikke vært av typen som har spist noe særlig potetgull og sjokkis, men har heller stappa innpå med pasta, ris og poteter. Og må innrømme at jeg noen ganger har kastet et ekstra blikk i handlekorga når noen har hamstert...
Hei!!
Bor også på et ganske lite sted, og kjenner meg definitvt igjen. Har ofte lurt på hva folk rundt meg i køen tenker når jeg "laster opp" på rullebåndet. He he , må jo bare prøve å se det komiske i situasjonen oxå da.
Vi har regnskapsfører på besøk på jobben hver 14 dag. Han brøt totalt sammen i latterkrampe da han kom inn og så at jeg satt og gomlet i meg en halv boks rekesalat og en avokado hehe
kjenner meg godt igjen, bodde nærheten av en butikk i trondheim.. så de kjente meg godt ... men etterhvert så fikk jeg kommentarer : du... hvem handler du til? for du he jo gått ned masse i vekt.... men du handler jo ikke sunne mat... hehehehhe
Jeg har faktisk aldri følt meg så stolt som når jeg begynte å handle lavkarbo for halvannet år siden. Vogna bugnet jo over av masse deilige gr.saker, kjøtt, egg og ekte meieriprodukter. Husker svigerfar kommenterte handlevogna mi og lurte på om vi hadde gått over til en sunnere livstil.:D Synes faktisk det var/er mer pinlig og handle lett-produkter jeg. :ja:
jeg er butikk dame................og vi snakker ikke om hva folk handler det er fy fy. Taushetsplikt..
men det hender jeg tenker mitt når "fyldige" folk handler mye sukker og pasta osv.....
men jeg kan jo ikke si : du skulle ikke prøvd lavkarbo??? hm??
men jeg har fått MYE komentarer fra familie,venner osv. om kosten uten brød?? poteter??? frukt da det kan du vel ha????:rolleyes:
Jeg også har jobbet på matbutikk. Som regel tenkte jeg aldri på hva folk kjøpte i grunn. Så dere trenger ikke tenke på det:D Det meste kommer jo som en og en vare, og man kobler de som regel som vanlige varer. MEn jeg vet hvordan det er selv:D Får noen rare blikk noen ganger:D
Jeg syns også det er mer pinlig å lesse på med sjokolade, pottis og andre deilige fy-varer..
Nå handler jeg masse grønt, og masse fett, hehe.
Her om dagen leste jeg om nærbutikken min i en sånn avis for folk som jobber med dagligvare,
og butikksjefen uttalte "kundene våre er veldig bevisste på sunn mat, her går det lite kremfløte og karbonader." Idiot!
I min erfaring, så er hverken ekspeditørene eller de andre kundene særlig oppmerksom på hva jeg slenger på båndet (selv om jeg tar meg selv i å tenke at de er det, i blant). Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg aldri har sett etter hva andre kjøper.
Kan ikke få nok av "nå kan du vel begynne å spise brød igjen, vel?" kommentarene derimot... :mad:
Det aller pinligste om noe, synes jeg, er de gangene sambo ber med med store våte hundeøyne om å kjøpe "full pakke". Det er da altså en pose potetgull, stor skjokkis og halvannen liter pepsi. Jeg går for litt mørke sjokolader og litt sånn fancy hjemmelaget potetgull, for å dempe inntrykket. Hva jeg kjøper av matvarer ellers gir jeg totalt eff i hva folk mener om, men av en eller annen grunn så synes jeg altså at det er litt pinlig å slenge på akkurat de varene, selv om jeg ikke en gang er noe særlig overvektig lenger. Dumme mannen :D
Helt enig! Kjenner meg absolutt igjen! Jeg tror dama tenker "ikke rart du ser sånn ut". MEN jeg har også jobbet i butikk og vet jo at stort sett så går bare varene forbi uten at man registrerer helt hva det er.
Hm..det hørtest ikke bra ut..- oppfordrer alle til å sjekke lappen etterpå for å se at det er riktig slått inn.. hihi :p
Men nå tenker jeg uansett at de får tro hva de vil, for jeg skal vise dem! Forhåpentligvis i nær fremtid!
Så stå på!! :stuart:
hehe,det bryr jeg meg minst om:) folk får tenke å de vill.
kjøper det jeg vill ha og er fornyød med det.
fått mange komentarer på at jeg har tatt av meg så mye på jobb,så det er jo kult:)
Helt enig
Vent til ditt vekttap begynner å synes godt, da blir de overbærende blikk til nysgjerrige blikk og du må da forklarer hvordan dette henger på greip.
Da kan du med smil på leppen lære dem noe nytt.
Gratulerer forresten Fnutte med 20 kg på 6 måneder - FLOTT.r
Tusen takk....strålende fornøyd selv også :D
Var veldig skeptisk til å begynne med pga x-antall mislykkede forsøk med trening og lite fett. Men det som skjedde var at jeg spiste bedre mat en noen gang og fettet smeltet bort :D
Må fortelle om den videre utviklingen i lunsjen på jobb.....Jeg fikk som nevnt tidligere mye oppmerksomhet på lunsjen min. Først med kritiske blikk og så interesse etterhvert som kiloene mine forsvant. Det resulterte i at mange av mine kollegaer nå har startet med lavkarbo.
Nå er det faktisk høykarbo-folket som får gjennomgå litt. En av mine kollegaer som er normalvektig, vel og merke, møtte opp på pauserommet med kyllingvinger i den ene hånden og colaen i den andre. Hun fikk masse spørsmål om hun også hadde begynt på lavkarbo på grunn av kyllingen....ingen oppdaget at hun hadde vanlig cola i den andre hånden.:rolleyes:
Synes bare det er innmari morro jeg nå. Kritiske blikk har forsvunnet helt og lavkarbo er en del av hverdagen :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.