Jeg gjorde et funn i går. Eller kanskje jeg ikke er den første som har oppdaget dette, he, he.....
Men i hvertfall, jeg var på Rema og fant store deilige grillpølser med chili og ost fra Fjordland med kun 3,7 karber per 100 g.
Nesten for godt til å være sant. En pølse er 100 gram, så når jeg skal riktig kose meg kan jeg jo ta en.:D:D:D
Jeg fant samme sorten på rema igår, måtte lese to ganger for å se om det virkelig stemte at det var så lite karber i den. Her oppe i nord har vi ikke lidl, så dette var bra. Prøvde tidligere soyapølser fra helsekosten, og de var bare usannsynlig stygge. Gleder meg til å prøve ost og chili pølsene fra nordfjord.
Sikkert flere som har nevnt det før ang pølser.. men Sverige er ja-land når det gjelder lavkarbopølser altså. På maximat på Nordby har de røkte kjøttpølser som smaker HELT vidunderlig, med 1 g karbohydrat.. småpløser, lange pølser.. billig er det også :) Kjøpte også halal kalkun falukorv-aktige ting, med 0,5 g karbohydrat.. Og masse fett :D Den ene var med ost i, fantastisk godt å steke i skiver i panna, og ha blomkål/brokkoli mos til :)
Da må jeg jammen sjekke ut dette til sommeren når jeg forhåpentligvis kan spise litt mat igjen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.