< Tilbake til oversikten

Paprika er i gang igjen!

StineK sa for siden:

Så fint! :heia:

Søv søtt :klem:

indi sa for siden:

Innom med en klem til deg jeg, håper dette blir bra! :)

matvraket sa for siden:

så bra Paprika!! :)

paprika sa for siden:

Ja, ikke sant?

paprika sa for siden:

Vi har besøk av svigermor, og jeg prøver å spise så "normalt" som mulig. Heldigvis kan jeg kamuflere lavkarbospisingen litt ved å spise fiber pluss i stedet for brød, og lage sukkerfri ostekake. Man kan kanskje spørre seg om hvorfor i all verden jeg ikke vil at svigermor skal vite at jeg holder på med lavkarbo? Jeg orker rett og slett ikke å snakke om slanking med henne. Hun er sikkert bare så inderlig enig i at jeg trenger å ta av noen kilo, og jeg orker det bare ikke. Dessuten kommer hun garantert til å fortelle meg at det bare er til å spise mindre og trene mer - fortrinnsvis gå mer tur. Alt her i verden kan faktisk kureres ved å gå tur, bare man går langt nok. Jaja, på onsdag reiser hun, og det har faktisk vært litt koselig i dag også.

Jeg har fått jobb på føden! :stortsmilJeg gikk bare til avdelingsjordmor og spurte om de trengte barnepleiere. (Når man er sykepleierstudent kan man gå som barnepleier på føde og barsel. Jeg går som barnepleier på barsel nå) Og det trengte de! Nå skal jeg på opplæring allerede til uken. Jeg er superglad!:lol::lol::lol:

Praksis:
Jeg trives godt, men føler meg litt ensom. Jeg er den eneste studenten i avdelinga akkurat nå, og det føles litt kleint å loffe ned i kantina mutters alene for å få i seg litt lunsj. Kontaktsykepleieren min er veldig dyktig, og jeg har all respekt for henne. Streng, men rettferdig. Det som er så utrolig vittig, er at alt hun sier kommer ut som en forelesning. Også når hun forteller noe om seg selv. Alltid like seriøs. Uansett: hun er faktisk knallkjekk.

Jeg er ikke like fornøyd med veilederen min. Hun er liksom så vag. Da vi skulle ha målsamtale på fredag, hadde jeg glemt å ta med meg noen papirer. Det brukte hun 20 minutt på å komme til bunns i! det var jo helt krakilske tilstander. Jeg vet ikke jeg, men det er vel sånn at enten har man med seg de fordømrade papirene, eller ikke? Etterpå snakket vi om forventninger. Litt hva skolen forventer, og hva kontaktsykepleieren forventer. Til slutt skulle jeg komme til ordet. Jeg hadde egentlig ikke så mange flere forventninger enn at jeg vil lære masse og at vi er saklige mot hverandre i kritikk og ros. Dama ville fortsatt ikke gi seg. Jeg måtte da forvente noe mer? Herlighet, som om ikke jeg har nok med å henge med så godt jeg kan og lære mest mulig disse tolv ukene. Til slutt hadde vi fem minutter på å gå gjennom målplanen - målplanen var hele vitsen med møtet, og jeg hadde jobbet grundig med den, seks tettskrevne sider. Vel vel, det var jo kort og greit: jeg måtte endre alt.I følge dama som ikke har snakket annet enn svada gjennom et helt møte, var målplanen min altfor vag. Hun kunne likevel røpe at det var en av de beste målplanene hun hadde sett. Jeg tror kanskje det sier mest om henne, og ikke om studentene. Nuvel, enden på visa er at jeg må skrive hele dritten på nytt. Blæ!

matvraket sa for siden:

kjenner til svigermorproblemet.. vi har svigermor og bedrevitende svigerfar i byen i helgen.. og de sa til min kjære at jeg ikke måtte ta slankinga mi så tungt!! jiiiissess altså.. er det ikke min kropp kanskej??

og så har min snille gubbe fortalt familien sin at jeg kun spiser fett og proteiner.. jeg ble så f.... da jeg hørte det.. og fortalte han at jeg med vitende vilje ikke forteller om mitt matprosjekt til gud og en hvermann fordi de ikke forstår.. og så spurte jeg han om han hadde fortalt om at jeg spiser kaninfor.. og det hadde han jo selfølgelig ikke gjort.. :rolleyes:

alt til sin tid for min del hvertfall :lol:

har også hørt den trene mer, spise mindre setningen før.. mange ganger.. og jeg som sykler 1,5 time hver dag i sommermnd??

åneida.. "du må nok bare ta mer situps..." har jeg også fått høre pga min høygravidmage.. :rolleyes: telle til 10 :)

så morro at du har fått deg jobb!! :heia: :heia: :heia:

ønsker deg og dine en hyggelig søndag :klem:

indi sa for siden:

Godt å høre at ting er bra for deg! Og jobb på føden, knallkjekt!
Hvis du ikke er fornøyd med veilederen din, må du si fra, jeg vet de er opptatt av å bedre kvaliteten på undervisningen... og hvis ingen sier noe, skjer jo ingenting heller!
Nyt det flotte søndagsværet:)

Max sa for siden:

Gratulerer med jobb på føden, så spennende da :)

Kjenner også til svigermor-problemer på slike områder.. Ikke lett :klem:

paprika sa for siden:

En fortvilet paprika er endelig på nett igjen. Etter at jeg begynte på nye medisiner har matlysten forsvunnet. Som gammel anorektiker er jo dette egentlig gode nyheter, men siden jeg tross alt er sunn og lur, skjønner jeg at det ikke er bra. Det har i alle fall ført til at jeg har gått helt av lavkarbo. Jeg må liksom bare få i meg noe, og det eneste jeg har hatt lyst på er frukt. Har typisk spist fire frukt om dagen. Hvis noen tror at jeg har gått noe mer ned i vekt for det, kan jeg røpe at det IKKE er tilfellet. Jeg river meg i håret og lurer på hva i h... jeg skal stappe i nebbet. Salat frister ikke, kjøtt er æsj, knekkebrød er til å spy av osv.:nei:

En gladnyhet er at svigermor nå har forlatt redet. Det ble faktisk et av de hyggeligste besøket vi har hatt av henne, men det er likevel godt å senke skuldrene når hun nå er ute av huset.

matvraket sa for siden:

uffda paprika..! så godt at svigermor oppførte seg fint denne gangen da ;)
ndg mat.. tja vet ikke hva jeg skal si.. har vært inne i en matlei periode selv.. jeg gidder liksom ikke å lage meg mat.. håper du finner ut av dette..!! og kankjse noen andre har noen bedre råd..

:klem:

StineK sa for siden:

Det er aldri forsent å snu, Paprika! :klem:

Jeg var veldig matlei en stund før jeg oppdaget dette forumet og alle oppskriftene. Anbefaler deg å prøve nye oppskrifter når du er matlei. :ja:

indi sa for siden:

Innom med en god og varm tirsdagsklem til deg jeg:) Håper du får i deg noe fornuftig etterhvert. Det kan jo ta litt tid før nye medisiner funker slik de skal, og det er jo alltid en overgang. :)

Pearl sa for siden:

Så dumt at du sliter. Ikke gi opp. Når jeg har mistet matlysten, har det hjulpet meg å ignorere ulysten og bare spise det jeg bestemmer meg for. Da kommer matlysten som regel tilbake for meg. Håper du finner noe som fungerer for deg.

paprika sa for siden:

Takker for støtte og oppmuntringer:klem:! Nå har jeg bestemt meg for å "spise etter klokka." Jeg skal gjøre dette i to uker, så får vi se hvordan det går. Kommer ikke til å følge noen kur slavisk, men være forsiktig med karbohydrater. Jeg skal jo tilbake til Ketolyse, så dette er bare en overgang til jeg er litt mer stabil igjen.

Ellers er det kjempespennende med ny jobb:ja:! Jeg hadde en idé om at det kom til å bli bra, men at det skulle bli så fantastisk å jobbe på en fødeavdeling hadde jeg ikke drømt om. Jeg lærer nye ting hver dag, og er rimelig svett inn i mellom.

matvraket sa for siden:

tittentei på deg!
morraklem fra meg :)

:klem:

paprika sa for siden:

Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet noe i min eminente dagbok. Takket være de nye medisinene mine, går det bedre for hverdag som går - med psyken. Hva lavkarbo angår, kan jeg røpe at det ikke går bra i det hele tatt. Problemet er denne appetitten. Den er dårlig og det fører til at jeg spiser veeeldig lite. F.eks en godmorgen youghurt, 2 bananer og en appelsin i løpet av en dag:nei:. Velvel, nok om det, jeg skal nok finne ut av det.

Det er så spennende å jobbe på føden, men det er ganske krevende å jobbe på en akutt post. Det var jeg ikke helt forberedt på. Nå er jeg snart ferdig med opplæringen, og hadde min første fødsel alene som barnepleier i går:heia:. Endelig føler jeg at jeg får til ting og ikke bare står i veien.

Lava sa for siden:

Du har hatt litt av hvert å stri med i det siste du :klem:
Håper det ordner seg snart.
Å jobbe på føden må være fantastisk! Der ville jeg og ha vært eller på barsel :love:
deilige søte små..

Ha en fin kveld og en flott dag imorgen ;klem:

matvraket sa for siden:

lørdagsklem til paprika :klem:

håper du finner ut av det med spisinga!!

StineK sa for siden:

Gratulerer! Må være en fantastisk opplevelse :heia:

paprika sa for siden:

Jeg går ned i vekt! Nå har jeg gått ned fire kilo på like mange uker. Apetitten er fortsatt et problem, men nå spiser jeg i alle fall så og si lavkarbo.:stortsmil:stortsmil:stortsmil

Triste nyheter: jeg har mistet jobben på føden.:realmad: Grunnen var mye fravær. Hva gir du meg?! Jeg var borte to dager, den ene dagen hadde jeg diaré, den andre måtte jeg følge kona mi på sykehuset.:helsesjek Bedre grunner kunne jeg vel ikke hatt? For begge dagene hadde jeg sykemelding. Kjære folk, man kan da ikke kalle to fordømrade dager for mye fravær? Jeg ringte sykepleierforbundet for å sjekke om dette kunne være lov, og det er det altså ikke, men siden jeg ikke har en skriftlig kontrakt, og bare skulle være ringevakt, stiller jeg altså svakt. Drit óg. Menmen, jeg prøver å tenke positivt. Jeg jobber jo fortsatt på barsel, og jeg vet at jeg gjør en god jobb:ja:. Den forbanna avdelingsjordmora på føden kan egentlig bare kysse meg midt i ræva, fordi både jeg og flere av dem som jobber på føden vet at de mister en god barnepleier. Men dog, litt trist paprika i kveld.

Nuvel, nok om det. Jeg har faktisk gått ned i vekt, og er superglad for det. Dessuten har jeg svømt 500 meter og hadd mitt eget lille syrketreningsprogram i bassenget. Totalt lemster nå.

Og sist, men ikke minst: jeg er så utrolig forelska i kona mi for tiden.:love::love: Et sikkert tegn på at depresjonen er på vei ut med skyhøye kneløft. O lykke!

Michelin sa for siden:

Gratulerer med nedgang Paprika:) Kjempeflotte greier!
Go girl:heia:

Lava sa for siden:

:love: så deilig å være forelsket! Det er jeg og :love:

Ønsker deg en flott lørdag :klem:

paprika sa for siden:

Våken (klokka 13.06) etter en laaang natt. Tuppa pleier å komme inn i senga vår ca 01.00. (hun er faktisk utrolig presis, når jeg tenker meg om). Noe jeg synes er bare hyggelig i og med at hun ligger stille (under dyna mi:stortsmil) og sover:sove:. I alle fall, klokka 03.30 våkner jeg av at senga er våt, og da mener jeg våt! Det gikk en stund før det gikk opp for meg at jeg sov i tiss:_oy:. Lille jenta vår hadde tisset minst en liter. Fatter ikke at det er mulig å tisse ut en så stor overflate:nei:. Ungen var også klissvåt fra topp til tå, stakkars. Det endte med at jeg måtte vekke både kone og barn for å kunne gå til aksjon. Kunne jo ikke la jentungen ligge og sove innhyllet i urin, og dessuten ville jeg gjerne redde overmadrassen (og heldigvis at vi har overmadrass, jeg ser bare for meg dramaet ved å skulle slenge ut rammemadrassen midt på natten). Kan tro vi var et rart syn der vi, kun iført morgenkåper, kom dragende med en diger overmadrass ut på verandaen:lol::lol::lol:. Den ble hengt opp og sprayet med enorme mengder Vanish, og den henger der ennå. Håper den er ok til natten.

Ellers er det lite nytt å melde. Været er bra og jeg er glad. Dessuten er jeg i gang med et nytt manus, og inspirasjonen er der. Digg!

Tuppen sa for siden:

oi da... uhell skjer vettu!

godt å høre at du er glad og at inspirasjonen er på plass :klem:

StineK sa for siden:

Fillern med den jobben. :klem:

Men så fint det går med kiloene! :heia: :heia:

Pearl sa for siden:

Hvor er du blitt av? Savner deg her inne.:blomster::blomster::blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.