< Tilbake til oversikten

"Akutthjelp" når man er svak og svimmel?

Clarissa sa for siden:

Hva kan man gjøre de gangene man blir så svak og svimmel at man klarer nesten ikke å gå? Dette skjer med meg om kveldene, og det føles som om jeg kan besvime når som helst.:eek:

Er det noe som man kan spise eller drikke som gjør at man blir raskt litt bedre?

Har prøvd å hive innpå med vann, men det hjelper ikke.

Tar alle ketolysetablettene, hver dag.

mofe sa for siden:

Jeg ville vel helst tatt meg en tur til legen..

Linn H sa for siden:

Spiser du 20 gram karbohydrater om dagen? Jeg har lest om flere som blir svimmel når de går for lavt på karbene.

Har du holdt på lenge med kuren? Jeg kan bli veldig svimmel når jeg er på vei inn i ketose. Eller når jeg får i meg noe sukker slik at blodsukkeret løper løpsk. Frukt setter det også i gang.

Hvis du har full oversikt på hva du spiser og har holdt på en stund slik at ikke dette kan være problemet ville jeg nok tatt en tur til legen ja.

Lykke til!:)

Clarissa sa for siden:

Regner med det er på grunn av ketose, ja, men kan jo selvsagt ikke være helt sikker.

Spiser ca 20g kh pr dag, og stixen viste rosa i dag.

Har lest her på forumet at det er vanlig at man er kraftløs og svak noen dager inn i ketosen, og så får man plutselig masse energi.

Lurte bare på om det er noe som kan hjelpe på når man er svak. For det er vel ikke lurt å spise mere karboer heller; har jo ikke lyst til å drive inn og ut av ketose hele tiden...

Tok masse blodprøver hos fastlegen for ca tre uker siden, og de var ok.

Fastlegen min hadde forøvrig aldri hørt om at man kan slanke seg ved hjelp av ketose (?!?). Jeg prøvde å forklare, men gav fort opp..:rulleøyne

Linn H sa for siden:

det jeg gjorde i starten var å maule ost og spise nøtter i starten får å få vekk den "rare/ekle" følelsen i starten.

men hvis dette er innkjøring så vil det gå over!!:D

Husk vann! Mist tre liter nå i innkjøringen!

supha sa for siden:

Kanskje du reagerer på de pillene man skal ta på kvelden?? Synes Torkil sa at de inneholdt noe saltgreier som kan gjøre at man blir litt svimmel og kvalm.. Men jeg husker ikke om det gjaldt kveldspillene eller de andre:confused:

Singalong sa for siden:

Svimmel jeg og! Er bare på dag 3 og ingen ketose enda...

bente1 sa for siden:

Det er veldig vanlig å bli svimmel og ha lite enegi i begynnelsen i ketose, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg. :)
For noen varer det bare noen dager, for andre lenger. De første 4 ukene hadde jeg enormt lite energi og var ofte svimmel. Nå går det helt fint, selv om jeg må innrømme at energien nok ikke er helt like høy som den var før jeg gikk inn i ketose.....;)

Rin sa for siden:

Pass på å få i deg nok salt og at du ikke bare "skyller det ut" med mer vann - litt farris kan hjelpe mye. :cool:

Lindemor sa for siden:

Jeg tenker også litt på dette med natriumbalansen i kroppen når jeg leser det du skriver. Kanskje du skal prøve å få i deg litt mer salt når du trenger akutthjelp? Det kan være vel verd et forsøk.

Kitt sa for siden:

Tråden er over 3 år gammel, bare så det er sagt!;)

Uansett et alltid like relevant tema!:D

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Jeg ser flere har skrevet noe av det samme som jeg tenkte på. Jeg har hatt flere runder med kraftig svimmelhet og kvalme, og tidvis oppkast. Min erfaring er at salt (pleier å spise litt havsalt eller maldonsalt) samt LITT vann hjelper på. Det virker som om jeg ofte blir dårlig når jeg er (for) flink til å drikke vann, og er for sparsommelig med saltet.

mizzim sa for siden:

lurer på de pillene det er snakk om.
jeg tar alle 3
men en skal tas på morgenen en til lunch å en på kvelden. det husker ikke jeg. men de siste dagene harjeg bare tatt alle på morgenen, for da husker jeg de..

er det dumt å ta alle på morgenen?
hvorfor skal de tas til lunch og kvelds?

Kitt sa for siden:

Pillene skal tas hver for seg så effekten av dem ikke opphever hverandre blant annet.
Feks kroppen har lettere for å ta opp enkelte stoffer enn andre. Tar du pillene samtidig, vil et stoff bli tatt opp på bekostning av et annet.
Eller effekten utjevnes på annen måte.
Så det er lurt å ta dem når man skal, ellers kunne man nesten bare latt være!

Rin sa for siden:

Magnesiumpillene er det i alle fall lurt å sette på nattbordet, siden man gjerne blir avslappet/døsig av dem - og de kan til en viss grad motvirke leggkramper, som mange er plaget med om natten.

VSB sa for siden:

SALT ja, har også vært litt svimmel og ør, drikker mye mer vann nå, så skal nok fokusere på det igjen...

MissPivotal sa for siden:

Jeg har kjøpt meg en boks med peanøttsmør uten sukker, som er nøyaktig en karb pr ts :P Er det krise, eller jeg er fysen, tar jeg en sånn. SÅ herlig!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.