< Tilbake til oversikten

Har du tips mot forstoppelse? (Jeg blir gal)

Max sa for siden:

Når jeg er streng på karbene, noe jeg "må", for at vekta skal bevege seg i riktig retning, blir jeg så forstoppet. Veeeeldig forstoppet. Tre dager er normalt, men lenger er ikke uvanlig, det er skikkelig ubehagelig.

Sist systemet ble tømt, var vel tirsdag. Etter det har det såvidt kommet litt fredag og i går, men ingenting av betydning, så jeg begynner å føle meg "proppet" gitt..

Jeg vet jeg kan spise f.eks. noe med mye fløte eller smeltet ost, det funker nesten alltid, men det er overhodet ikke behagelig da.. Prøvde med en skje linfrø i går, noe som ikke hjalp i det hele tatt. Skal på jobb i ettermiddag, så jeg tør ikke trikse med noe nytt før i kveld uansett da.

Nå vurderer jeg nesten å stikke innom butikken i dag, kjøpe en plate eller to med sukkerfri Anton Berg sjokkis, proppe innpå med det for å se om det hjelper, den er vel full av malitol.. Men kanskje ikke den beste løsningen :lol:

Andre tips?

Summer sa for siden:

En teskje psylliumfrø rørt ut og svellet i et glass vann i 10 minutter. :ja:

Smurfine sa for siden:

Drikk masse vann :)

ketanore sa for siden:

Jeg har også vært plaget. Prøvde å drikke ett fullt glass med oppblødte linfrø (desperat) men det hjalp ikke i det hele tatt. Prøvde deretter magnesiumoxid som er anbefalt i ketolyseboken, dette hjalp meg heller ikke, fikk dessuten utslett i ansiktet av dette. Tydde så til pursennid, 2 tabletter, en skal vell egentlig få litt mageknip fulgt av toalettbesøk, men utrolig eller merkelig nok hjalp ikke dette ordentlig på forstoppelsen heller!
Men så, ved en tilfeldighet, spiste jeg en boks med fribol peppermynte, og det satt FART i magen kan du tro :p Fribol skal vell ikke være lakserende, jeg reagerer ikke på de andre sortene, så det er vell peppermynten jeg reagerer på. Jeg som aldri før har reagert på noe "lakserende" drops o.l !! så nå har jeg ett lite lager med fribol dropsa stående! Lykke til med føringa:D

JenJen sa for siden:

Lunkent vann får systemet i gang for min del :) Og brød med linfrø i.

Megvel sa for siden:

Det virker som det er kjempeguff på å spise maltitol-snop!

Zincite sa for siden:

Det som hjalp meg best var noe som heter caricol. Dette er en papayapuré pakket i porsjonspakker på 20ml. Den skal være full av enzymer som gir signaler om å tømme tarmen. Men er (tror jeg - har ikke pakken her) i underkant av 2 karber i en porsjon.. Vet ikke om det ødelegger for deg? Men for meg så var en porsjon til god hjelp neste dag :D
Har hatt lett for å stoppe seg i mange år, og 1 uke eller 2 har ikke vært uvanlig.. :o tarmen min er sjenert og liker ikke fremmede plasser...
Du kan ev lese mer på [url]www.soma.no[/url]
Og uansett lykke til, løser seg nok :)
Er du flink til å ta cocosa? Når jeg tar godt med det hver dag blir det ikke helt stopp. Går jeg tom eller glemmer det merkes det ganske fort

Max sa for siden:

Hva er psylliumfrø?

Ja, jeg drikker mye vann.

Fribol: Har prøvd dropsene, merket ikke noe på magen av dem.

Cocosa har jeg aldri tatt, har smakt det tidligere, og synes det er helt pyton. Hadde heller spist rent smør da...

Foreløpig frister det mest med krem med søtstoff i, og noen få bær blandet inn. Det har funket tidligere, men skulle ønske jeg fikk orden på systemet, så det tømte seg daglig, for å si det slik.

Forresten - er dette forumet så firkantet at man ikke får lov til å beholde sine egne overskrifter? :lol: Jeg er vant i forumverden, og jeg vet såklart at tydelige overskrifter kan hjelpe, men lell da! Jeg må le litt av slike ting!

Distrea sa for siden:

Hva med kruttsterk... skikkelig svart kaffe. Kan funke for meg innimellom.

men det er vanlig på lite karber å ha det slik i begynnelsen, men hvis du føler du MÅ men ikke får det til er det ikke bra. få det ut :lol:

Lindabtn sa for siden:

jeg må ha bio drain hver dag, det hjelper meg å komme på doss..... og det hjelper for vann i kroppen :ja:

Paxen sa for siden:

psyllii semen = loppefrø

Kjøpes feks på apotek. Litt samme effekt som linfrø.

Har du prøvd å øke dosen linfrø? evt ta en god dose kli (husk å regne karber, men det veier lite, så du får stort volum på få gram). Og drikk alltid et stort glass vann samtidig, ellers blir det verre.

Liker du ikke Cocosa kan du kjøpe MCT-olje på apoteket. Den er smakløs og kan blandes i maten.

Clarissa sa for siden:

[quote=Max;416896]
Cocosa har jeg aldri tatt, har smakt det tidligere, og synes det er helt pyton. Hadde heller spist rent smør da...

Cocosa hjelper iallefall meg, men klarer heller ikke å spise den bar pga den ekle konsistensen, men må gjøre følgende for å få det ned:

Smelt cocosa i vannbad sammen med maltitolholdig lavkarboskololade, hell blandingen i f.eks isbitformer (du kan også ha en nøtt opp i hver bit),la den stivne en liten stund i kjøleskapet.

Da får du gode nøttesjokoladebiter, som hjelper å sette fart i systemet.
Namnam. (Hvis du like sjokolade da...) ;)

Summer sa for siden:

Siden dette er et ressursforum, så endrer vi overskrifter slik at folk lettere kan finne frem til relevant kunnskap, og så har det også vist seg at overskrifter i gaten "Jeg blir gal" og "Dustegreier" osv blir styrt unna, men dersom overskriftene speiler innholdet, så tiltrekker det seg menneskene som har kunnskapen om akkurat det en lurer på. :)

(Det står forresten også i forumreglene som du leste før du registrerte deg. ;) )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.