< Tilbake til oversikten

Kreativ bipolar lidelse

Skorpia sa for siden:

De siste 7 åra har jeg mer eller mindre vært depressiv. Så om jeg stort sett har vært snill og grei,vet jeg at jeg har tråkka en del folk på tærne også. Så jeg vil benytte anledningen til å be om unnskyldning til de det gjelder.

Hvis dere lurer på hva det er så er det bare å se under.

Ved bipolar type 2 er de oppstemte fasene enten av kortere varighet ( få dagers varighet) eller er graden av oppstemthet mindre uttalt. Det kan ellers virke som om mange kan gå i flere ti-år med arbeidsevne og kreativitet langt over gjennomsnittet før tilstanden tilsynelatende endres til bortfall av kreativitet og depresjonsutvikling. Mange blir sannsynligvis feilbehandlet når de blir diagnostisert som depreimerte fordi pasienten enten ikke ser forbindelseslinjene til tidligere uttalte arbeidsperioder og nåværende tilstand. Legene har tidligere også vært lite observante når det gjelder utspørring om tidligere funksjonsnivå og ikke minst når det gjelder utspørring om tilsvarende lidelser finnes i slekten.

Ellers kan dere se hele stykket på www.nettpsykiateren.no/article.php?sid=14

Men jeg er i godt selskap:) Henrik Ibsen,Winston Churchill,Sting,Vincent van Gogh osv,men han ble jo gal av å drikke for mye Absint.
:D Så egentlig burde jeg vært en kjent musiker,hehe.Men det er vel nok av dem fra før.

Klem fra Lene

mofe sa for siden:

:klem:

Summer sa for siden:

Så godt å høre at du har fått hjelp Lene. :klem:
De klarer vel å balansere det ganske godt med medisiner nå gjør de ikke? Eller prøver man helst uten?

Tess sa for siden:

"Men jeg er i godt selskap:) Henrik Ibsen,Winston Churchill,Sting,Vincent van Gogh osv,men han ble jo gal av å drikke for mye Absint."

Og i selskap med meg :) er stort sett i strålende humør og svært kreativ, etter å ha fått riktig medisin.

Iset sa for siden:

Oj, Skorpia. Synes du er tøff som skriver dette og jeg ønsker deg alt godt videre. :klem:

paprika sa for siden:

Du er ikke alene her på forumet, heller. Jeg har også bipolar lidelse type2, eller bipolar kreativ lidelse som det også kalles. Tar en god del medisiner og de tar bort det verste.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.