terry sa for siden:
Hei
Uff nå har jeg gått opp 3-4 kg! Kanskje noen har noen forslag til hvorfor?
Dette har skjedd i løpet av de siste 2-3 ukene. Det er jo en del som har skjedd da så det har kanskje en enkel forklaring.
Som jeg har nevnt i en annen tråd har jeg vært syk med ME (kronisk utmattelses syndrom) i ca 3,5 år. Har vært mye sengeligging.
Men etter at jeg tok LP kurs i London er jeg blitt utrolig mye bedre! Jeg har gått lange turer til fots. Det går også kjempe fint å sykle så jeg har vært på mange flotte turer også de siste 2-3 ukene. 1 times + turer hvor svetten siler. Jeg har ellers mye mer energi enn jeg hadde før kurset.
Kan jeg ha lagt på meg et par tre kilo i muskler p.g.a. spaserturer og sykling på 3 uker?
Det er jo ikke vekttrening akkurat å gå og sykle. Men nå har jeg jo vært svært inaktiv i lang tid da.
Det som ellers er nytt er at jeg har begynt med kokkosmelk (0,5 karb) i stedet for fløte i matlagingen. Kan kokkosmelk være en partystopper?
Her er det jeg normalt spiser i løpet av en dag:
Frokost:
1 egg, ei skive Lollypopbrød (ca 30g) med mye meierismør og hvitost. Tar også ofte ei ss mct olje.
Middag:
70-100g kylling/laks eller kjøttdeig. Godt over 2 ss meierismør + litt pure cocosa.
1-2 buketter av blomkål og brokkoli avhengig av størrelse. 2 stk rosenkål, et par ss asparges, en ss spinat, litt sopp. Litt minimais av og til. Til sammen ca 150g grønt. Alt rå.
Har vært hekta på å kutte alt opp å steike alt i smør og litt fløte/rømme (nå kokosmelk) med rød/grønn paste og/eller sterke krydder.
Tror jeg har spist dette siden desember. Varierer kanskje lite?
Har kuttet ned noe på mengden de siste dagene. Kanskje jeg spiser for mye?
Gjentar middagen til kvelds ca kl. 20.00. Eventuelt en omelett med kjøttdeig og grønnsaker i.
Jeg har vel drukket 1,5 liter cola-light i uka. Men det har jeg gjort i flere måneder.
Litt nøtter på kvelden 2-3 ganger i uka (mandler, valnøtter og paranøtter). Baconcrisp med rømmedip 1-2 ganger i uken.
Drikker minst 3 liter vann om dagen. Jevnt fordelt utover dagen.
Jeg har gått ned 19 kg siden august 07
Noen tips?