Prøver meg i dette forumet jeg. Slapp og kraftløs
Har nå gått på Ketolyse i akkurat 2 mnd. og gått ned ca 6 kg. Så det er jeg jo kjempefornøyd med. I det siste har det stått veldig stille, men bekymrer meg i grunnen ikke så mye over det heller.
Det som derimot bekymrer meg er at de siste 2 ukene har jeg følt meg slapp og kraftløs. Føler også at jeg har litt hjertebank fra tid til annen. Spiser alle de vitaminene jeg skal, så det kan ikke være det.
Skal til legen på fredag. Tenkte kanskje jeg skulle måle kolesterolet.
Sist jeg var hos legen sa han at jeg begynner å nærme meg overgangsalder (huttetu), kan det være det???
Har noen peiling, jeg blir så bekymret
Hjertebank kan jo være et tegn på overgangsalder, men det er ikke sikkert.
Tok du alle blodprøvene som ble anbefalt i Ketolyseboka før du begynte?
Hvis ikke bør du be om de nå. Mål også B12-vitamin og D-vitamin. Gjerne også jern.
Man blir slapp av jern og B12-mangel.
D-vitamin er lurt å måle siden vi Nordmenn ofte får for lite i vintersesongen.
Ellers har jeg lest om folk her inne på forumet som får ekstra energi av MCT-olje (kjøpt på apoteket). Cocosa inneholder visst også disse fettstoffene.
Og husk å få sjekka stoffskiftet! Det er mange som sliter sånn fordi stoffskiftet er i ulage! Du sier du får alle vitaminene, det betyr at du tar ketolysetablettene, helt etter boka? Alle sammen?
Jeg er på lavkarbo for andre gang og jeg opplever ikke noe hjertebank nå men første gangen jeg kjørte et strengt opplegg sleit jeg med å sove en periode pga hjertebank. Ubehagelig men det gikk over! Hørte om flere som opplevde det også så tror ikke det er helt ukjent. Jeg var 27 år så overgangsalder var det nok ikke ;)....
Denne gangen er det kløe i musklene i stedet! klarer ikke å ligge i ro... så nå har jeg vært å kjøpt meg magnesiumtabletter som jeg har lest om her inne :)
Tusen takk for at dere svarer meg, det hjelper en hel masse
Paxen: Jeg tok ikke en eneste blodprøve før jeg startet, men er ikke så lenge siden jeg målte kolesterolet.
Skal iallefall ta dem nå, og skal be om at de måler både jern. B12 og D-vitamin.
Stoffskiftet målte jeg får en stund siden.
Tusen takk skal dere ha:D
jeg har de samme symtomene som deg, det er garrantert jern og b12 mangel, men noe som er veldig smart for å øke opptaket av dette er å øke inntaket av Vitamin C. Så ta vitamin c tilskudd så trenger du sannsynligvis ikke ta jern tabletter i og med det er nok i lavkarbo kosten. Har vært helt vekke i mange dager jeg nå, så etter mye søking og feiling har jeg funnet ut at dette er løsningen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.