Har i dag fått minst 2 kilo geitost fra et lokalt meieri (fått ja, ikke kjøpt). Vil tippe det er ca en kilo med vellagret, lys geitost. Jeg er ikke så begeistret for den skarpe smaken, men tenker kanskje det kan brukes i middagsretter eventuelt?
Har en kilo med noe krydret ost også, litt usikker på hva det er, skal åpne den når mannen kommer hjem i dag.
Vet ikke helt om geitost i det hele tatt passer min gane, men på pizza? Eh... sær
Har funnet oppskrift på mat-ostekake, med geitost i! Skal prøve den!
Men, det jeg lurer på da, er hva jeg skal bruke til paideig? Oppskriften sier smør og kavring, men det passer jo ikke så bra. Kanskje lage en grov variant av lappene, og forsteke den litt??
Hvit geitost er fantastisk som smeltet snacks. Smakte noe Chevrè-greier i London for noen år siden, da ble vi servert denne geitosten i "fiskepinne-størrelse" og den var halvsmeltet og smakte nydelig. Rett og slett bare som snack. Men nå vet jeg ikke hvilken geitost du har da, det finnes visstnok nange typer og alle er vel ikke like gode å smelte.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.