< Tilbake til oversikten

Tips til å få opp fettinntaket?

sunbeamen sa for siden:

eg sliter med å få opp fett inntaket....

føler eg spiser mer en nok, eg mett og førnøyd,
men likevel ser dagsinntaket mitt slik ut i dag:

Energi:1338Fett:89.2Karbohydrat:16.8Protein:87.05

i dag har eg spist:

kabaret med reker,fiskeboller og blomkål
peppermakrell
majones
agurk

baconsvor-gammeldags-liten pose

kjøttdeig med tacosaus
salat(paprika rød og grønn,isbergsalat,purre)
soyafløte

kabaret med majones,agurk, og sitron

1 bit bocca 70%

Mjauritz sa for siden:

Spis skinnet til kyllingen, stek egg i meierismør, spis ribbe, bacon, olivenolje på salaten, cocosa......

sunbeamen sa for siden:

takk for tips, skal å kjøpe cocosa i morgen! og trankapsler uten vitaminer.....

StineK sa for siden:

Jeg har majones på baconsvoren. :)

Mjauritz sa for siden:

:hest:Grøss - det er godt vi er forskjellige:D

Iset sa for siden:

Jeg synes det er digg å dyppe baconsvoren i rømme, enten naturell eller en krydret variant. Chips med dip. :D

Princez sa for siden:

Ja, DEN skriver jeg under på!! :D

Føles virkelig forbudt på en god måte!! Hehe..

Max sa for siden:

Du har jo fett til alt, men jeg ville kanskej brutk rømme til taco jeg, men det er meg :)

Jeg spsier nok også selv kanskje litt lite fett selv slik gjennomsnittlig, men så lenge vekta går nedover, skal man vel ikke bekymre seg for mye :)

Sirius sa for siden:

Når jeg bruner kjøtt eller kylling i panna pleier jeg å røre ut panna med smør og rømme: Etter at kjøttet har fått stekeskorpe og hvilt på lavere temp en stund slenger jeg på en god slump smør som smelter i panna. Når rømmen så røres inn i all goodiesen fra panna blir det en nydelig smak! Særlig blandet med hvitløk, pepper, litt chili osv.

Lett måte å få i mer fett til middagen for meg. Evt surre inn kjøtt/kylling i bacon ved steking (liker den sprø). Det gir kjøttet enda mer saftighet. Ellers har jeg olje i morgen-smoothien min. Kanskje div frø og kjerner og er en ide.

StineK sa for siden:

:lol::lol::lol::stortsmil:stortsmil:stortsmil

Kan godt maule smør og jeg da...

energibunten sa for siden:

kokosmelk er en apetittvekker i matlagningen. Kan brukes til sauser og supper og inneholder fort 17% fett (pass på at du kjøper den naturell uten tilsetning, ikke de fettreduserte)
Ellers, sleng på en dæsj fett som passer (smørklatt, seterrømme, fløte, kokos, oliven, raps) Olivenolje kan også brukes som tilskudd daglig akkurat som tran og cocosa

Pipp sa for siden:

Jeg også....:sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.