Når jeg bruner kjøtt eller kylling i panna pleier jeg å røre ut panna med smør og rømme: Etter at kjøttet har fått stekeskorpe og hvilt på lavere temp en stund slenger jeg på en god slump smør som smelter i panna. Når rømmen så røres inn i all goodiesen fra panna blir det en nydelig smak! Særlig blandet med hvitløk, pepper, litt chili osv.
Lett måte å få i mer fett til middagen for meg. Evt surre inn kjøtt/kylling i bacon ved steking (liker den sprø). Det gir kjøttet enda mer saftighet. Ellers har jeg olje i morgen-smoothien min. Kanskje div frø og kjerner og er en ide.
kokosmelk er en apetittvekker i matlagningen. Kan brukes til sauser og supper og inneholder fort 17% fett (pass på at du kjøper den naturell uten tilsetning, ikke de fettreduserte)
Ellers, sleng på en dæsj fett som passer (smørklatt, seterrømme, fløte, kokos, oliven, raps) Olivenolje kan også brukes som tilskudd daglig akkurat som tran og cocosa
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.