< Tilbake til oversikten

Sjokolade med maltitol

~kiki~ sa for siden:

Jeg fant en sukkerfri sjokolade med Maltitol i dag. Kan jeg spise den?

Det står: Karbohydrater per 100 gram: 46 gr,derav maltitol 43 gr. Er maltitol ok på ketolyse? (bortsett fra fare for magetrøbbel:p)

wegie sa for siden:

Den kan du spise ja. Maltitol er sukkeralkohol og regnes dermed ikke som karber :)

~kiki~ sa for siden:

Tusen takk for svar.:) Trodde det var slik, men er vant til at det står "herav sukkeralkoholer" i innholdsfortegnelsen, ikke bare navnet på søtstoffet, så ble litt usikker.

Da er lørdagssnopet i boks allerede da.:D

Demithor sa for siden:

Så var det det med å passe på at lørdagssnopet ikke blir hverdagssnopet da... :rolleyes:

Tusta85 sa for siden:

MEn pass på... Maltitol er lakserende.

~kiki~ sa for siden:

Ja....Derfor sparer jeg den til lørdag i steden for å spise den nå og kjøpe ny på lørdag.:D

Bugs sa for siden:

Det fins jo sjokolade med splenda også! Det er ikke ille for magen.

~kiki~ sa for siden:

Å? Hvor da? :nybegynner:

Bugs sa for siden:

[Reklame]

~kiki~ sa for siden:

Takk takk, Bugs!:)

MorStine sa for siden:

For meg er det overdreven bruk å i det heletatt ete sjokolade med matitol. Får ett opprør uten like i magen, eter jeg mer enn fire ruter får jeg diare.

Dilly sa for siden:

Jepp, stemmer. Jeg spiste 3 barer i ett jafs og ble sittende på

nordlandsjenta sa for siden:

har lest flere ganger her inne at folk er blitt dårlig av sjokolade med maltitol, så satt nesten å venta på at jeg skulle renne på do når jeg hadde inntatt sikkert 50gr sjokolade... men merket ingenting... heldigvis...:p

Smula sa for siden:

Støtter Mor Stine og Dilly her - jeg ble også mega-dårlig etter bare et par biter med maltitol.
Det er best å starte meeeeeget pent og forsiktig til du finner ut om du tåler det eller ikke.

LilleRosin sa for siden:

Er det den fra Anton Bergh?? Den fant jeg i går også. Og det står akkurat det samme på den..... Karbohydrater pr. 100 gram: 46 g, derav maltitol 43 g.

~kiki~ sa for siden:

Ja, det er den LilleRosin.:)

Skal starte forsiktig ja. Godt mulig jeg reagerer på det søtstoffet, jeg reagerer hvertfall på de søtstoffene som er i sukkerfrie pastiller og tyggi. (spiser ikke tyggi nå altså, men før) 2-3 biter er nok. Jeg må ikke på do, men får enorme mengder luft i magen.:rolleyes:

LilleRosin sa for siden:

Jeg smakte litt på den i går. Var kjempegod! :D

~kiki~ sa for siden:

ummmm, :gleder meg til lørdag: :D

Mumse sa for siden:

Kan noen fortelle hva slags sjokolade dette er, og hvor får jeg kjøpt den?

Gerd sa for siden:

Samme spiste jeg i går også :ja: Jeg kjøpte min på meny.
Har ikke fått noen reaksjon på maltiolen ennå :)

~kiki~ sa for siden:

Mumse: Jeg kjøpte den på en Mix-kiosk, heter bare Anton Berg dark chocolade, sugarfree, er vel 45 gram tror jeg.

LilleRosin sa for siden:

Jeg kjøpte også på Meny. Flott at det er kommet ett alternativ! :)

Mumse sa for siden:

Kiki: Tusen takk, nå er påsken reddet!

MorStine sa for siden:

Hah... Jeg gir denne en sjanse, jeg... Kjøpe på lørdag...

Og vet dere hva jeg fikk lyst på nå? SJOKOLADEMUS:sikle: Har aldri likt det før, og liker det sikkert ikke nå, ikke tenkt til å finne det ut altså. SJOKOLADEMUS eller BAMSEMUMS har jeg lyst på.

Tusler og lager meg lunsj jeg...:flink:

MorStine sa for siden:

Ah... Mumse sin skyld, var nok det nicket som vekte bamsemumstanken min...

:D

Bugs sa for siden:

Jeg syns den ikke var noe særlig god i det hele tatt:(!!!!
Fins nok av andre gode sukkefri sjokolade!!
Men alle kan jo ikke ha samme smak:)

~kiki~ sa for siden:

Haha. :lol:

michij sa for siden:

Ingen slår den mørke sjokoladen fra marabou. Den er utrolig god, selv om en får litt vondt i magen av en hel plate. Men det er denne verdt. Men godisen fra Sverige er ikke verdt så vondt i magen jeg fikk, heheh.

sol-cellen sa for siden:

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Noen kan spise maltitol uten problemer, men mange opplever å få stagnasjon i vektnedgang og mageproblemer.

Les artikkelen "Why Maltitol is Often More Trouble Than It's Worth":
lowcarbdiets.about.com/od/nutrition/a/maltitol.htm

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.