< Tilbake til oversikten

Ja-sukker?

supha sa for siden:

Hva slags søtningstoffer er det jeg bør holde meg unna og hva kan jeg spise? Og når det står kostfiber,skal det trekkes i fra i karboberegningen? Det samme med sukkeralkoholer??

Kan man forresten drikke all slags te? Så lenge man ikke dynker det med sukker liksom?

Blir veldig usikker her..(maange spr her)

Smula sa for siden:

Sukkeralkoholer trekkes fra, kostfiber ikke. Så vidt jeg har forstått er det allerede fratrukket i norske matvarer.

Skal vi sjå....
Sorbitol og xylitol er DEFINITIVT forbudt.
Maltitol kan du bruke så lenge du ikke blir dårlig av det - hvilket ganske mange gjør, så obs obs!
Aspartam og sucralose kan du bruke, men noen får vektstagnasjon av det så prøv deg fram.

Det var alt jeg kom på i farten - neste!

nellie sa for siden:

I førsten så bør du vel i grunn holde deg unna søtstoffer i det hele tatt.. For å unngå å erstatte en "dårlig vane" med en annen. Søtstoff kan også være en partystopper for veldig mange.

Kostfiber er som oftest trukket fra allerede.
Sukkeralkoholder skal du trekke i fra.

solamito sa for siden:

ser i flere oppskrifter her på lavkarbo at det står natreen. kan man bruke splenda i stedet??
Kjøpte en natreen boks idag, men ble plutselig skeptisk - cyklemat og sakkarin er innholdet i det - og akkurat som jeg har hørt negative ting om dette innholdet. Eller hva sier dere eksperter der ute?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.