Hva slags søtningstoffer er det jeg bør holde meg unna og hva kan jeg spise? Og når det står kostfiber,skal det trekkes i fra i karboberegningen? Det samme med sukkeralkoholer??
Kan man forresten drikke all slags te? Så lenge man ikke dynker det med sukker liksom?
Sukkeralkoholer trekkes fra, kostfiber ikke. Så vidt jeg har forstått er det allerede fratrukket i norske matvarer.
Skal vi sjå....
Sorbitol og xylitol er DEFINITIVT forbudt.
Maltitol kan du bruke så lenge du ikke blir dårlig av det - hvilket ganske mange gjør, så obs obs!
Aspartam og sucralose kan du bruke, men noen får vektstagnasjon av det så prøv deg fram.
I førsten så bør du vel i grunn holde deg unna søtstoffer i det hele tatt.. For å unngå å erstatte en "dårlig vane" med en annen. Søtstoff kan også være en partystopper for veldig mange.
Kostfiber er som oftest trukket fra allerede.
Sukkeralkoholder skal du trekke i fra.
ser i flere oppskrifter her på lavkarbo at det står natreen. kan man bruke splenda i stedet??
Kjøpte en natreen boks idag, men ble plutselig skeptisk - cyklemat og sakkarin er innholdet i det - og akkurat som jeg har hørt negative ting om dette innholdet. Eller hva sier dere eksperter der ute?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.