< Tilbake til oversikten

Hvordan regne ut karbo og proteinmengde

lykkeline sa for siden:

Mener jeg har lest i en eller annen tråd om en internettside hvor man kan legge inn matvarer og få vite eksakt karbo,protein mengde.
Er det noen som kan hjelpe meg med dette,gjerne forklar hvordan jeg bruker denne siden hvis det er veldig avansert :D

lykkeline sa for siden:

Ja denne var det jeg mente,tusen takk for så raskt svar :-)

Sol sa for siden:

Jeg har begynt å bruke diett.no i stedet. Verdt å titte på den siden også.

blåbær sa for siden:

Bruker diett.no jeg også, men vær obs på at en del av tallene her er feil! Egg, bladsalat, sopp og avokado er det jeg har oppdaget at står med 0 gram karbo, så jeg har gått inn og lagt inn mine egne verdier for disse.

supha sa for siden:

det gjelder også brokkoli og blomkål. Kanskje bedre å bruke Mat på data?? Siden det er laget av Mattilsynet? Tenkte jeg skulle prøve når jeg kommer hjem..:p

Sol sa for siden:

Det er noen matvarer som har for lavt karboinnhold på matpådata også. Husker ikke helt hvilke. Tomater har for få karber i forhold til talbellene ellers, på begge nettstedene, tror jeg.

supha sa for siden:

Jeg har lagt til nye matvarer jeg da, hvis jeg ser at det er feil med de. Da legger jeg forresten til Tomat og egen bak. Veldig greit hvis det er matvarer jeg bruker ofte:p Kan bli litt slitsomt hvis alt er feil men....Synes det er bra verktøy når jeg skal planlegge dagens meny.

Sol sa for siden:

Nå har du lært meg noe nytt. Hadde ikke funnet den knappen for å legge inn egne matvarer uten deg. Tusen takk:suss:

Jeg har bare lagt på litt på dagens slutt,- hvis jeg har spist 10 karber i følge diett.no- så har jeg regnet med at det blir 15-20 stk. Men nå blir det andre boller!

supha sa for siden:

så lenge det er boller uten hvetemel så er det greit:D Hehe

Sol sa for siden:

He,he,- nei her er det lavkarbo for alle penga om dagen! Ikke en eneste unødvendig karbe som slipper forbi mine lepper:p

Princez sa for siden:

Håååhåhahaha!! Knall-humor! :D:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.