[CENTER][CENTER]STERK KYLLINGSUPPE (4 porsjoner)[/CENTER]
[CENTER][font=Times New Roman][/font][/CENTER]
[CENTER][font=Times New Roman][/font][/CENTER][/CENTER] 2-3 løk 3-4 hvitløkfedd Litt olje 2 røde chili (store) [font=Times New Roman][/font] Dette freses godt sammen [font=Times New Roman][/font] 2 bokser knuste tomater 8 dl kyllingkraft ½ ss spisskumin ½ ts chilipulver 1 ts cayenne 1(liten) ss worcestershiresaus [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman][/font] KOKES I 3-6 TIMER [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman][/font] Før servering taes det i 1hel kylling i biter, evt. stekt kyllingfilet i biter (jeg tok fire fileter). [font=Times New Roman][/font] Serveres med: Rømme Reven ost (Tortillachips) [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman][/font] Så er det bare å nyte…….:) [font=Times New Roman][/font] [font=Times New Roman][/font] Ps. Super fin dagen etter ogsåJ
Har satt i gang denne til middag i dag jeg... Steike så godt det dufter :ja: Må den koke såååååå lenge???
[i][/i] Jeg har bare brukt 1 boks hakka tomater jeg, for å se om den blir mer suppeaktig. Skal ha grove boller til, som skal dyppes i suppa :)
Fy søren... Denne var kjempegod!!!! Til og med sønnen spiste så man kunne tro at han aldri hadde fått mat før :eek:
[i][/i] Jeg har fått klar beskjed om å lage denne flere ganger :ja:
[i][/i] Tusen takk Titti :klem:
Jeg tror absolutt ikke den må koke så lenge, men jo lenger den koker jo bedre blir den sikkert. Min kokte et par timer kanskje...Og var enda bedre dagen derpå. :ja:
Jeg skal lage denne i morgen igjen, skal ha et par venninner fra jobben på besøk. Gleder meg. :sikle:
Åh, så godt!! Jeg måtte spise etter bare en times tid, men den står fortsatt og putrer ... Gleder meg til i morgen!
Jeg hadde oppi stekt kjøttdeig i stedet for kylling (hermet etter en annen på forumet), og hadde oksefond i stedet for kyllingkraft. Hadde i bare én boks tomater, tok i bare én stor chili (med frø), sløyfet cayenne og chilipulver. Likevel var det bra med futt i denne altså :ja:
Denne ble fort lagret i oppskriftsmappa :D
Har startet en spise-oss-nedover-i-fryseren-kampanje, og jeg vet jeg har noen gamle, trøtte kyllinger et sted på midten. Perfekt måte å få brukt de opp :) Liker mat med futt i.
Jeg likte faktisk denne best når den bare hadde kokt 45-60 minutter. Da var det fortsatt suppe, ikke gryte, og grønnsakene hadde litt tyggemotstand. Den var friskere da, liksom - synes jeg da :)
Eneste forandringen var at jeg ikke hadde kylling oppi, men jeg hadde et par ss stekt kjøttdeig med tacokrydder samt litt ost og rømme oppi hver tallerken.
Resten av suppa skal jeg ha med meg på jobb på mandag. :ja: Blir nok mange misunnelige blikk da!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.