< Tilbake til oversikten

Syre i beina! På natta!

Pluto i magen min:) sa for siden:

Har ganske nylig starta med å legge om kosten min. Har ikke noe mål om å gå ned i vekt, men vil at kroppen skal fungere best mulig. Tror kanskje jeg har dratt litt for hardt på ang fett, spiser nær 0 karboh til frokost og noe utover dagen. Var daff de to første ukene. Jeg er vant til å trene mye, men klarer ikke gi alt enda... inne i 3 uka på lavkarbo nå. Er gravid i 7 mnd, så d gjør nok sitt for treningen også... Kan akseptere at formen synker noe en stund, men er litt bekymret for at jeg har gått med en følelse av melkesyre i beina, uten at jeg nødvendigvis har trena! Spesielt på kvelden! Kan ha noe med graviditeten å gjøre, men samboern min har hatt samme følelse, lurer derfor på om d er pga kostholdet. Noen som har samme erfaring?

tommygutt sa for siden:

Jeg har ikke hørt om noe lignende. Jeg hadde ett par sløve uker selv, men aldri sånn at jeg hadde sånne følelser i kroppen.

sma sa for siden:

Men du bør ikke være i ketose om du er gravid! Spis noe ala Fedon til ungen kommer er mitt råd til deg. :)

Charmtassen sa for siden:

Når du skriver at du har syre i beina på natta - mener du kramper f.eks. i leggene? For da er i tilfelle magnesium et godt råd mot det.
Ellers er jeg enig med de andre om at du ikke bør være i ketose når du er gravid. Lavkarbo behøver jo ikke å bety det samme som at du MÅ være i ketose.

Nei, d er kanskje mer krampe lignende, så d kan godt hende d er pga magnesium. Er ikke i Ketolyse, spiser karber, men i mye mindre mengde enn ellers! Pleide å starte dagen med frukt, yoghurt og frokostbl....

Distrea sa for siden:

man kan være i ketose helt opp til 50 karber om dagen.
Jeg syns symptomene høres ut som du er i ketose.
Håper du prøver å ligge på noe OVER 50 karber om dagen til etter fødselen.

Bare to mnd igjen til BABY, så koselig :love:

Kan nok hende er det, vet ikke! Måler ikke maten, bare spiser meg mett, men spiser som sagt mindre karber nå enn før! Kanskje litt dumt tidspunkt å eksperimentere på...:eek:D er masse liv neddi der, så jeg tror den har d greit, ligger midt på kurven på undersøkelsene også!

men ja, d er kjempe koselig:rolleyes:

tommygutt sa for siden:

Her kan man virkelig snakke om at man skal tidlig krøkes som lavkarbo-gutt/jente :-) Ungen kommer ut blid og fornøyd med ønske om egg og bacon snarest :-) hehe

Lykke til med fødsel og lavkarbo!

Megvel sa for siden:

Jeg tok magnesium igjennom hele svsk, pga samme problemer! Jeg tok 250mg på kveld, ikke ta de på morningen for da blir du enda mer glemsk enn svsk-tåka allerede gjør...:p

Haha!:) Takk for d! Satser på ei/en krutt tønne:) Birken i August!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.