Har ganske nylig starta med å legge om kosten min. Har ikke noe mål om å gå ned i vekt, men vil at kroppen skal fungere best mulig. Tror kanskje jeg har dratt litt for hardt på ang fett, spiser nær 0 karboh til frokost og noe utover dagen. Var daff de to første ukene. Jeg er vant til å trene mye, men klarer ikke gi alt enda... inne i 3 uka på lavkarbo nå. Er gravid i 7 mnd, så d gjør nok sitt for treningen også... Kan akseptere at formen synker noe en stund, men er litt bekymret for at jeg har gått med en følelse av melkesyre i beina, uten at jeg nødvendigvis har trena! Spesielt på kvelden! Kan ha noe med graviditeten å gjøre, men samboern min har hatt samme følelse, lurer derfor på om d er pga kostholdet. Noen som har samme erfaring?
Når du skriver at du har syre i beina på natta - mener du kramper f.eks. i leggene? For da er i tilfelle magnesium et godt råd mot det.
Ellers er jeg enig med de andre om at du ikke bør være i ketose når du er gravid. Lavkarbo behøver jo ikke å bety det samme som at du MÅ være i ketose.
Nei, d er kanskje mer krampe lignende, så d kan godt hende d er pga magnesium. Er ikke i Ketolyse, spiser karber, men i mye mindre mengde enn ellers! Pleide å starte dagen med frukt, yoghurt og frokostbl....
man kan være i ketose helt opp til 50 karber om dagen.
Jeg syns symptomene høres ut som du er i ketose.
Håper du prøver å ligge på noe OVER 50 karber om dagen til etter fødselen.
Kan nok hende er det, vet ikke! Måler ikke maten, bare spiser meg mett, men spiser som sagt mindre karber nå enn før! Kanskje litt dumt tidspunkt å eksperimentere på...:eek:D er masse liv neddi der, så jeg tror den har d greit, ligger midt på kurven på undersøkelsene også!
Her kan man virkelig snakke om at man skal tidlig krøkes som lavkarbo-gutt/jente :-) Ungen kommer ut blid og fornøyd med ønske om egg og bacon snarest :-) hehe
Jeg tok magnesium igjennom hele svsk, pga samme problemer! Jeg tok 250mg på kveld, ikke ta de på morningen for da blir du enda mer glemsk enn svsk-tåka allerede gjør...:p
Haha!:) Takk for d! Satser på ei/en krutt tønne:) Birken i August!:)
tommygutt sa:
Her kan man virkelig snakke om at man skal tidlig krøkes som lavkarbo-gutt/jente :-) Ungen kommer ut blid og fornøyd med ønske om egg og bacon snarest :-) hehe
Lykke til med fødsel og lavkarbo!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.