< Tilbake til oversikten

Hvor lenge i ketose?

supha sa for siden:

Føler at jeg spør mye i dag, men pytt pytt.

Hvor lenge pleier man å være i ketose? Dersom man er flink og holder seg til karbgrensen?

Er det slik at det kan bli vanskeligere å komme i ketose, hvis man har vært i ketose en stund?:confused:

(skulle sett meg nå, ser ut som et spørsmåltegn:p)

Distrea sa for siden:

Klart man lurer på mye i starten av noe nytt :)

Man er i ketose så lenge man ligger på rett antall karber.
Det blir ikke vanskeligere, spiser man rett karbohydrater skal man være i ketose.

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092 Link til alt du trenger å vite om ketose, håper det hjelper.

Lykke til på ferden :blomster:

supha sa for siden:

Føler nesten at jo mer jeg leser jo mere spørsmål har jeg:p
Godt jeg har dere som er kjappe og flinke til å svare:D

Distrea sa for siden:

hehe, kjenner meg igjen. Jeg hadde levd på ketogen kost i 3-4 år før jeg fant dette forummet. Jeg ble super forvirra sjøl:p

supha sa for siden:

Bare en liten ting igjen.. Hehe

Lurer på om jeg spiser nok fett. Dette er oversikt i gram på hva jeg spiste i går..

Fett:175.95g Karbohydrat:13.4g Protein:98.88g

Det skulle vel være nok fett her???:confused:

Smula sa for siden:

Liten digresjon her, men hvis det var alt du spiste igår, har du spist altfor lite karbohydrader! Mellom 15 og 20 gram som det står overalt her.

supha sa for siden:

Oii, glemte å endre på det. Vet at jeg skal spise mellom 15-20:p. Tok macademianøtter i går og da havnet jeg rundt 16 karbo.

MorStine sa for siden:

Jeg har vært i ketose i 5 mnd i strekk, avbrutt av julen også har jeg vært i ketose igjen i 2 mnd til. Nå skal jeg sakte ut av ketose og over på stigen. Litt mer karber hver uke.

supha sa for siden:

Gratulerer med vektnedgang! Så flink du har vært.:heia: Hvor mye gikk du ned sånn gjennomsnittelig i uka da? Tenkte jeg skulle over til Fedon, når jeg har nådd målet mitt og:D

MorStine sa for siden:

Takk:) Det har gått litt i rykk og napp. Har ikke skrevet opp, jeg. Men gikk jevnt og trutt ned med ett par platåer på noen uker midtveis. Gikk ned 4,5 kg de første 10 dagene, også en halv til en i uka etter det.

sunbeamen sa for siden:

korleis greie dere å spise nok fett???? føler eg ikkje finner noe mat med nok fett....

supha sa for siden:

Jeg tar en del skjeer med cocosa, steker alt i masse smør, har olje i salaten og spiser fett på feks kotletter osv. Men jeg vet ikke om jeg spiser nok selv. Jeg er ganske ny se:p

MorStine sa for siden:

Smør, rømme, creme fraishe og oljer, i tillegg til feit fisk og annet kjøtt gir meg nok fett:)

Smula sa for siden:

Det høres for så vidt veldig bra ut det der, altså.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.