bambi sa for siden:
Jeg lurer på om man kan ha spisedag på ketolyse?
at man kan spise litt is og sjokolade på søndagen men følge opplegget strikt i uka, eller ødelegger det hele kuren???
Håper på svar.
Mvh Bambi.
bambi sa for siden:
Jeg lurer på om man kan ha spisedag på ketolyse?
at man kan spise litt is og sjokolade på søndagen men følge opplegget strikt i uka, eller ødelegger det hele kuren???
Håper på svar.
Mvh Bambi.
nalana sa for siden:
Det vil helt klart ødelegge kuren ja. De du nevner er matvarer man må lære seg å gjeninnføre på en moderat måte når man har nådd sitt mål.
Hvis du føler du må før den tid, så velg den mørkeste sjokoladen eller sukkerfri sjokolade og is og prøv deg frem med små mengder.
Finnes mange gode isoppskrifter her på forumet.
Nille sa for siden:
:nei: NEI, du kan ikke ha spisedag på Ketolysekuren !
:ja: JA, du ødelegger kuren
...så enkelt er det ! :)
Smula sa for siden:
Dette kommer VELDIG klart og tydelig frem i boka også.
Kjøp den, les den og elsk den.
Eilan sa for siden:
:lol:bambi sa for siden:
mmm, skjønner.
mange dietter tilater en spisedag, men er vel kanskje spesielt med ketolyse.
er egentlig ikke noe problem å la være heller.
bare min samboer som synes jeg er "kjedelig" som ikk skal spise is og sjokkis på våre kosesøndager! "han mener" at den ene dagen ikke gjør noe, han har vært på diett før og hadde alltid spisedag. og gikk ned.
er veldig spesielt,har aldri følt sånn før. ALLTID hatt småsug og cravings etter noe søtt. nå kan jeg gå rett forbi brødhylla eller godtehylla.:D
er helt fersk på dette, så gjerne kom med tips og råd,
alt tas imot med stor takk!;)
klem bambi.
Nille sa for siden:
Nei, det er ikke spesielt for Ketolyse, men for alle ketogene dietter. OM en ketogen diett har en spåkalt "spisedag" betyr det IKKE sukkerholdig is og sjokolade og chips, men karbohydrater/stivelse i form av pasta, ris og poteter sammen med kjøtt/fisk - ikke mye fett.
[font=Comic Sans MS][/font]
En såkalt misforstått spisedag med masse sukkerholdige søtsaker har ødelagt slankekuren for mange... :)
[font=Comic Sans MS][/font]
Torkil sa for siden:
Hei
HVER DAG på ketolysekuren er en spisedag med god og smakfull mat som medfører at sulten er en saga blott.
:D:D:D
Men man kan jo ikke spise hva som helst.
God Appetitt
Torkil :)
Iset sa for siden:
Amen, Torkil. :D
MorStine sa for siden:
Signerer bare alle de andre klokingene her;)
Eilan sa for siden:
Takk Torkil! :D
bambi sa for siden:
Tusen takk alle sammen!!!;)
men kan man lage noe spesielt som er inne på oppskriftsidene?
masse spennende oppskrifter der.
noe som er ketolyse/ketose vennlig?
Eilan sa for siden:
Alt med kjøtt/fisk/ost/grønnsaker er ketolysevennlig :) Så lenge du teller karbohydratene du får i deg (næringstabell på forsiden av dette forumet), og mesteparten av dem (helst alle) kommer fra (salat)grønnsaker, er du i boks!
bambi sa for siden:
Takker og bukker for at dere svarer meg.. :)
dere er så hjelpsomme! godt å ha noen å dele ting med.
Mor Stine:
du har vært så utrolig flink. mange kilo borte. Gratulerer!
syntes jeg leste at du har spist 4ruter mørk sjokolade hver helg, men likevel gått ned? men er det ikke sukker i den da?
og alle disse oppskriftene, kan man el ikke spise på ketose..?
blir såååforvirret.. :rolleyes:
kunne f.eks tenke å prøve atkins carrot muffin.
eller nøtte og oste muffinsene.
el spinatfrittatta.
xylitol, var det noe som ikke var bra?
funnet en munnspray. inneholder kun den av søtningstoffer.
har så vond smak i munnen og er redd folk lukter det..
tør nesten ikke stå nærme.:(
klem bambi.
Eilan sa for siden:
Igjen, du må telle karbohydratene. En karb fra salat er bedre enn en karb fra sjokolade, men det blir jo opp til deg. Oste- og nøttemuffinsene er vel såpass lave på karb at du kan spise en nu og da. Ifølge Nille er det 22 karber i hele røren, og det blir 9 muffins, så 2 1/2 karb pr muffin. Som lørdagskos/festmat er jo det helt ok! :):)
Smula sa for siden:
Xylitol er visst fy på lanken.
Prøv de hoste/halsdropsene fra Fribol. Fås på apoteket.
De har frisk smak. Putter man en i munnen og tar et dypt magedrag gjennom nesa, får man full klaring i hele øverste etasje også! :w00t:
MorStine sa for siden:
Ja, det stemmer det, at jeg har spist 4 ruter Freia Dark, gjorde ikke det de første 8 ukene, var så redd for at det skulle få meg til å sprekke, men etter det har jeg kost meg med det 2 ruter på fredag og 2 på lørdag. En rute har 3 karber. Etter jul har jeg spist litt Cavallier sjokkis, men blir så gæærn i magan av de, så jeg vurderer å spise Dark heretter.
Noen ganger pisker jeg meg krem, har oppi bakekakao og natreen i stede. Orker ikke så mye av det, så da stilles suget mitt timelig fort, uten særlig mange karber;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.