< Tilbake til oversikten

Eier ikke sultfølelse!

hoppeballen sa for siden:

Burde jo være en god bivirkning det, men jeg spiser jo bare ett - to måltider om dagen, og dermed bare 5 - 10 karbs om dagen. Er det ikke bra? Klarer liksom ikke å presse i meg mat heller, og er jo nettopp det som er med denne kuren: at man ikke skal måtte spise hele tia for å holde forbrenninga i gang.

Sånn som i dag: spiste en omelett av tre egg med ost på og bacon (ca 5 karbs) klokka 12 (var ikke sulten før) og nå er klokka halv 12 om kvelden og jeg er absolutt ikke sulten. Har spist litt pekannøtter i løpet av dagen (kanskje 10 stk) men bare fordi jeg "kjedet" meg... Var ikke sulten liksom. Er dette dårlige greier eller?

Må også si at jeg trener ca 45 min hver dag på treningsstudio.

Karbosara sa for siden:

omelett av 3 egg m/ ost og bacon...kan hende at måltidet er for stort...kabskje du kunne ha delt det opp i to måltider?

Har lært en gang at volumet på maten ikke skal være større enn to knyttnever satt mot hverandre...det er omtr den str magesekken skal ha når den er normal... Og magesekken skal helst ikke utvides ved hvert måltid....

Hvis du tok en liten omelett på 1 egg m/ost til frokost(siden du ikke er sulten så holder det sikkert med 1egg til frokost) Så lagde deg en omelett av to egg til lunsj...det måltidet kan være dagens største, for du er antageligvis mest aktiv på den tiden...
la oss si du spiste pecannøtter til middag...så mangler du noe til kvelds...litt snacks i form av grønnsaker med litt rømmedressing eller litt ost, f.eks...da er du oppe i ca 15gk på en dag...

Jeg går også dager uten å være sulten, men da passer jeg på å drikke masse vann og spise litt i forbifarten...sniker innom kjøleskapet og tar 5-6 skiver ost eller salami...og med grønt ved siden av...i all enkelhet.

Lykke til! Tror det er lurt å spise litt 4 ggr om dagen...

hoppeballen sa for siden:

Har prøvd å spise mindre måltider, men blir alikevel ikke noe særlig sulten. Får se hvordan det går i dag.. Hadde ikke frokost da jeg sov til klokka 12, så lagde lunch; omelett av to egg m/ost og litt bogskinke. Har drukket to liter vann så langt i dag (klokka er halv 4 nå, har vært på trening) så tror ikke det er noe problem. Satser på at jeg får i meg et grønnsaksbasert måltid før klokka 20 (prøver å ikke spise karbs etter klokka 20). Vekta har stagnert også (gått opp noen hundre gram til tross for at jeg trener og nesten ikke spiser).. Jaja.. skal ikke være lett alltid ;)

supha sa for siden:

Men hvis du trener regelmessig så har du kanskje bygd opp muskler?

Karbosara sa for siden:

...uansett tror jeg det er lurt å få i seg noe selv om du ikke er sulten! Men du trenger jo ikke å lange innpå, bare spise til du er fornøyd...

Er det filosofien til Torkil Andersen du følger? I den boka står det en del ting om hvordan man bør spise...og når det gjelder det å ikke spise når man ikke er sulten, det mener jeg å huske han snakker om når man skal vedlikeholde vekten...har dessverre ikke boka hjemme akkurat nå, men kanskje noen andre vet noe mer om dette enn meg?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.