Noen som vet om vi som går på ketolyse kan ta kosttilskuddet BETAKAROTEN,pleier å starte med de tabelettene nå for å sikre meg en gjevn god brunfarge,samt unngå soleksem av de få solstrålene vi får her i landet-satser på at sommeren blir mye bedre enn i fjor....:p
Det er iallfall ingen som helst fare for overdosering, om det er det du tenker på. :)
Betakaroten er knallbra når det er sterk sol ute (feks. i påsken, i syden og om sommeren). Jeg kjenner flere som har slitt med soleksem hver sommer, men som er TOTALT kvitt problemet med tilskudd av beta. :)
Nei,vi er jo ikke akkurat utskjemte med for mye sol...men det usikre meg er redd for,og kanskje jeg er dum,men kan det være karbo i denne tabeletten,de viste ikke dette på sunn-kost butikken hvor jeg handler.
Har dere mye erfaring med dette kosttilskuddet? Jeg har sett på det selv, men er litt redd for å ende opp med å se ut som en gulrot ... Jeg er litt nøye på det når det gjelder brunfarge vil at det skal være naturlig og se natulig ut. Visste ikke at det kunne hjelpe mot soleksem.
Du ser ikke ut som en gulrot nei. :lol: Jeg jobbet i Life-kjeden i 5 år, og har enormt med brukererfaringer å se tilbake på, det er vel en av de største fordelene ved å ha jobbet/jobbe i helsekost, det at man får alle tilbakemeldingene direkte, ikke bare info fra reklamen. Jeg tror jeg har snakket med minst 100 stykker som har slitt med soleksem og fått nye liv pga. betakaroten, altså. UTEN å se ut som levende gulrøtter. :p
Både datteren min og venninnen var plaget med soleksem. Etter å ha begynt å ta betakaroten har begge blitt mye bedre.
Datteren min får ikke lengre soleksem her i landet, men i Thailand ble solen litt for sterk. Uansett ble hun ikke like ille som første gang vi var der, da hun ikke brukte annet enn solkrem.
Husk at dosene varierer fra person til person, akkurat som med feks. krom. Alle er forskjellige, og noen må ta 3 kapsler mens andre kan nøye seg med 1. Det er litt rart at denne infoen ikke er så utbredt, for DYR blir jo bla. veid for å finne ut hvor store doser medisiner og vitaminer de må ha, mens "alle" går ut fra at mennesker, samme hva de veier eller uten å ta hensyn til om de har tomme eller fulle lagre fra før av, liksom skal ta det samme.
Jeg tok 1 kromtablett daglig i flere måneder uten noen som helst effekt og mente krom var tull. Helt til jeg ble tipset om å ta 3-5 kapsler daglig. Begynte på 3 og fikk STOR effekt etter bare en uke.
Det er vanskelig å si siden det er så individuelt. Er man veldig stor trenger man mer enn en petite person, feks. Men betakaroten kan jo ikke akkurat overdoseres noe spesielt da, kroppen omdanner det den trenger til A-vitamin og resten skilles ut, så det er jo ikke så farlig om man tar for mye. Sliter man veldig med soleksem ville jeg absolutt begynt på 2 kapsler daglig. Får man soleksem allikevel da, kan man ha tatt for lite, men 2 kapsler pleier nok å holde for de fleste.
Jippi! Huden min blir aldri aldri brent verken hjemme eller i utlandet og jeg får ikke eksem heller her hjemme men for noen år siden begynte jeg å få eksem når jeg er i "syden". Skal prøve betakaroten neste gang. Tuuusen takk for tipset
Jeg brukte betakaroten i fjor sommer - fikk en fin brunfarge, uten noen soleksemproblemer. I forkant av påsken har jeg startet en ny sesong med betakaroten:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.