Hei. Jeg har et spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. Hvorfor er det slik at man kan ha godt utslag på stixen som viser at man er i fettforbrenning, men likevel ikke går ned nevneverdig i vekt? Hva er det som er årsaken til dette, og hva kan man gjøre? Spiser man for lite fett eller for mye, for mye proteiner etc? Regner med at karboinntaket er ok da i og med at man er i ketose, eller???
Hei,
[size=3][/size] Kanskje du skulle ta en uke eller to og føre alt du spiser inn på f.eks diett.no, så ser du hvordan fordelingen mellom fett, protein og karbohydrater er..
[size=3][/size] Så kan du eventuelt tilføre eller ta bort noe i maten din etter det..
[size=3][/size] Lykke til!!
Sliter litt ja, men dette spørsmålet var egentlig bare en sånn tanke jeg har hatt i hodet en stund. Drikker ikke pepsi max, men cola light. Ifølge Torkil er jo dette lov. Da er det verre med tyggisen og de sukkerfrie pastillene egentlig :( Å når det gjelder sjokoladen så klarer jeg stort sett å unnvære vanlig sjokolade nå, men spiser en bit nå og da av 70 % eller 86 % sjokolade. Regner inn karbene fra dette selvfølgelig.
Jeg har funnet ut at jeg må prøve meg fram til hva det er som fører til å vekten ikke går ned så mye. Denne uka regner jeg ikke med noe vektnedgang da jeg på søndag ble så forbannet lei og skeiet ut med pizza og makaroni. Vet det har ødelagt kuren for meg noen dager, men det må jeg bare tåle. Kan bare skylde på meg selv! Men jeg synes likevel at jeg har vært flink tross alt som ikke har spist pasta, ris og lignende på over 1 måned. Det trodde jeg egentlig var umulig. Og jeg som trodde jeg var avhengig av potet...... Har ikke savnet potet i det hele tatt så langt faktisk :D
Har holdt på siden 21 januar å da synes jeg 3.4 kg er lite. Ihvertfall om man tar i betraktning at en del av dette jo også er vann!! Har tross alt mye å ta av, og med dette tempoet vil det ta meg, tja leeeenge før jeg er kvitt det jeg skal :p
Har et mål om å komme ned på 75 kg i første omgang, jo før jo heller. Har planer om å starte et nytt forsøk på å få barn igjen, men vil helst ikke begynne med den vekten jeg har nå. Skjønner nemlig at det vil bli kjempetungt for meg om jeg blir bortimot 100 kg under svangerskapet, jeg er jo tross alt bare 1.65 høy :D Og jeg har forresten også erfaring med stor vektøkning fra forrige svangerskap, det er derfor jeg tenker slik jeg gjør. Men samtidig kan det bli litt bedre denne gangen da i og med at jeg nå er kjent med lavkarbo kosthold.
Tror det beste er å glemme vekta litt, og fortsette i den gode stimen du er (lett å si, jeg veit..). Vektnedgangen vil gå i rykk og napp..noen ganger går det tregt, og så slipper plutselig kroppen flere kilo igjen. Måler du deg??
Jepp, måler innimellom ja. Men lite fremgang der gitt :rolleyes: Tror ikke de kiloene jeg har gått ned er tatt fra mage for å si det slik, det virker heller som det er blitt litt færre celulitter på ridebukselårene, noe som sikkert har med vanntapet å gjøre ;)
Skal prøve noen dager med litt strengere variant nå tror jeg, og sjekke det jeg spiser slik at jeg ligger innenfor det som Skaldemann sier. Skaldemann og Ketolyse er jo egentlig ganske likt da med unntak av at han har færre karber i kosten sin. Så får vi se etterhvert hva det blir til. Skjer det ikke så mye må jeg vel bare sette igang med å prøve å få et barn til likevel, synes ikke jeg har tid til å vente så altfor lenge :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.