sunbeamen sa for siden:
Viss dette er hva jeg får i meg i løpet av dagen..?
(dette er i dag)
-Er det noe som er for lite eller for mye?
Energi:1051 kcal
Fett:58gr
Karbohydrat:12.3gr
Protein:107gr
sunbeamen sa for siden:
Viss dette er hva jeg får i meg i løpet av dagen..?
(dette er i dag)
-Er det noe som er for lite eller for mye?
Energi:1051 kcal
Fett:58gr
Karbohydrat:12.3gr
Protein:107gr
energibunten sa for siden:
Hei
Du får i deg helt fint med protein. Om noe kommer også fra animalske kilder (ost, kjøtt, egg) så er du godt dekket og vil iallefall ikke tære på muskler. Du vil også ha bra med energi til det lille av kroppen som trenger blodsukker i ketose da dette dannes av protein om det ikke er nok karbo lagret i kroppen eller gjennom kosten.
Da er egentlig bare spørsmålet:
Får du i deg nok vitaminer og mineraler gjennom et variert kosthold (les nok grønnsaker)
Blir du såpass mett at du har det bra gjennom dagen og klarer å motivere deg for et slikt næringsinntak gjennom lang tid og ikke må småspise?
Spiser du nok av omega 3 i kosten ?
Om ja på disse spørsmålene skal det nok være helt fint :-)
Kanskje noen ketoseeksperter også kan svare !
sunbeamen sa for siden:
ja eg spiser kun ekte varer:p kjøtt , egg, fisk
spiser grønsakene mine og tar omega3 kapsler i tillegg til kosten og tar ketolyse vitaminene.....
har loggført alt eg har spist på diett.no og vitamininntaket mitt er kjempebra i følge statistikken.......
så da er den grei...
håper andre også kan svare!????!!
Selma sa for siden:
Jeg er ikke noe ekspert på ketolyse, men for meg ser det ut for at du får i deg for lite karbohydrater. På ketolyse skal du ligge mellom 15-20 gr for dag (da i hovedsak fra grønnsaker over jorden). Ellers kan jeg desverre ikke bidra med så mye:)
sunbeamen sa for siden:
ja eg ser det er litt lite karbohydrat men tror kanskje det er noen flere en det tabellen skriver, så tror det går bra!
Eilan sa for siden:
Synes du spiser for lite, du. 1000 kcal/dag er ikke mye.
Lisbeth sa for siden:
Jeg synes også det ser ut som om du spiser for lite, og også at du får i deg for lite fett. Jeg måtte spise mer for å få kiloene til å forsvinne..
Princez sa for siden:
IKKE tell kaloriene!!
Ellers spiser du alt for lite etter mine begreper. Tror også du skal kutte ned på proteinene og sørge for å få i deg mer fett.
En liten faktor her er hvor mye du trener.. Dersom du trener mye, kan du godt spise mye proteiner, men ellers bør du sørge for å spise mere fett!
Homer Simpson sa for siden:
Nå vet ikke jeg så mye om ketolyse, men sammenlignet med Skaldemans prinsipper spiser du alt for mye protein.
I energiprosent får du:
Karber: 4,92%
Protein: 42,83%
Fett: 52,24%
Som sagt kjenner jeg ikke ketolyse godt nok, men Skaldeman sin fordeling i energiprosent er:
Karber: 5%
Protein: 20%
Fett: 75%
Jeg synes også du får i deg for lite mat generelt per dag. Ca 1000 kcal er passe hvis du veier 45 kg.
sunbeamen sa for siden:
takk for svar..... eg er heilt ny og skal mye til for å forstå alt..... så eg spiser for mye protein og for lite fett, hvordan kan eg få i meg meir fett og mindre protein uten å gå rundt sulten og at det blir for mange karbohydrat, proteinene som gjør meg mett føler eg.....
trenger tips eg....:(
Lisbeth sa for siden:
Tror kanskje ikke at du trenger å kutte noe særlig ned på proteinene, men heller bare øke på med fett, litt over 1000 kcal i løpet av en dag er jo veldig lite.
[size=3][/size]
Hvis du skriver opp det du spiser i løpet av en vanlig dag, er det litt lettere å foreslå eventuelle endringer :)
sunbeamen sa for siden:
I går spiste eg:
frokost:
kabaret med reker og fiskeboller
2 røkte lakseskiver
eggerøre og majones
3 trankapsler
middag:
biff
med salat(kinakål,paprika,purre,tomat)
dressing
bernais saus.
kvelds:
kabaret m reker,fiskeboller,blomkål og broccoli.
peppermakrell
majones
agurkskiver
Ellers så varierer eg med egg og bacon/laks til frokost/lunsj,
spiser også variert til middag, kjøtt, kylling eller fisk
Kvelds er oftes rester eller det samme eg spiste til lunsj.
Homer Simpson sa for siden:
Fisk har mye protein og lite fett i forhold til kjøtt med fettrand. Hvis du er veldig glad i fisk så spis de fete fiskene: Laks, kveite, makrell, sild (er sikkert flere).
Ser at du hadde biff til middag. De fleste biffene har ikke så mye fett. Entrecote er best i så måte.
Ellers spiser jeg for min del mye nakkekoteletter av svin. Ribbe er konge...
Kjøttdeig med baconterninger gir også bra med fett. Blir nesten sulten nå, hehe
Anbefaler at du tar en titt på næringstabellen her (excel-fil):
lavkarbo.no/lavkarbo-ressurser
Skal ikke spørre hva du veier, men anbefaler deg å spise 22-25 kcal pr kg kroppsvekt
sunbeamen sa for siden:
oki takker for svar, homer sipson:D
eg spiser bare laks,ørret og makrell så den er grei...
nakkekotteletter er jo nammis så da skal eg putte det oftere i kosten min.
eg veier 83 kg så må spise mellom 1826-2075kcal for dagen da....
skal prøve å få i meg mer fett, eg er lite glad i feit mat så eg får finne noe feit mat eg liker;) som ribbe, for det eeeeeeeeeelsker eg:D
og peppermakrell var utroli godt til kabareten fant eg ut:D
viss eg skal kjøpe cocosa... hva skal eg kjøpe da? bare for å fylle på viss det blir for lite fett ein dag?
hvor mange gram med fett spiser dere i løpet av en god ketolysedag?
eg bokfører meg på diett.no for å ha kontroll, supert sted!
Eilan sa for siden:
Den som heter extra virgin SMAKER kokos, den andre er uten smak og kan brukes til steking. Litt avhengig av hva du liker egentlig. Jeg har extra virgin og planlegger å lage bountysjokolade av den :):)sunbeamen sa for siden:
nam nam, har du oppskrift???
Eilan sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=373397&postcount=1
Har ikke prøvd den selv, ENNÅ :D men den ser jo lovende ut, nam nam
Pearl sa for siden:
:hungry:
Jeg smelter 86 % sjokolade sammen med cocosa i mikroen. Rører inn litt splenda og setter til kjøling. Nam, nam. Farlig god. :hungry:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.