< Tilbake til oversikten

Fet av fett?

supha sa for siden:

Sikkert veldig dumt spørsmål, men jeg prøver allikevel. Jeg er ikke ketose enda, siden jeg begynte i går. Ser at jeg spiser innamari mye fett, kommer jeg ikke til å legge på meg? Altså før jeg er i ketose?

Millsi sa for siden:

Neida :D :D Fett forbrenner fett.

supha sa for siden:

Beste nyhet jeg har hørt på lenge. Goooo fett!!

Princez sa for siden:

Problemet er heller om du får i deg NOK fett! :)

supha sa for siden:

Jeg ser at flere av dere tar cocosa og olje. Er det snakk om olivenolje da? Hvis jeg steker alt maten i smør og bruker endel rømme+ ta 2 ss med olivenolje til frokost og middag og cocosa. Vil dette være nok for 1 dag da??? Er redd for å ikke spise nok fett. Hehe trodde aldri jeg skulle si det. Spise nok fett liksom..:p

Princez sa for siden:

Du skal være litt forsiktig med rømme, siden det er endel karber i den. Prøv deg frem her, og kutt den ut om vekta står stille. Gjelder fløte, ost og noen ganger majones også..

Men.. hvis jeg var deg, ville jeg stekt maten i masse meieri-eller setersmør! I tillegg ville jeg dynket salater og grønnsaker med kaldpressede oljer.. Her bruker du det du liker best! -men de bør absolutt være kaldpresset!!

For å være sikker på at jeg fikk i meg nok, ville jeg tatt litt cocosa i kaffen, eller ett par spiseskjeer med olje utenom, dersom du klarer å bare spise denne ren...

Spis skinnet på kyllingen og fettet på kotelettene, og for all del... spis opp alt fettet på tallerkenen... Jeg bruker skje til dette. :D

energibunten sa for siden:

Nei, det er 3 måter å bli fet på:

1. spise mer enn du trenger totalt sett
  2. Spise mer enn du trenger av karbo da dette raskt taes opp i blodet, kroppen klarer ikke ta unna og lagrer det unna som fett. Du blir sulten raskt igjen også og så er det igang... spise-lagre-spise-lagre
  3. Som i 2, men du spiser fett også. Da blir det dobbel effekt og grunnen til at samfunnet er så redd for fett. Når det er nok av blodsukker blir iallefall fettet også lagret.

Fett metter. Ingen order å spise særlig mye rent fett og om du spiser fett sammen med protein blir du enda raskere og mer mett...over lang tid....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.