Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å stille spørsmål, når de ALLTID har svaret selv. Er det bare for å kverulere da eller?
Greit at det kanskje er fint å diskutere, men hva er vitsen med å spørre om noe når man har alle svarene selv, gjør ALT riktig og rett og slett VET alt selv?
Det er vel ofte ting som er litt sårt tema, og når man ikke får det svaret man helst vil ha, så er det lett å bli litt defensiv, kanskje? Vet ikke om du tenker på de samme trådene som meg, da.
Sikkert ikke:)
Skal ikke svartmale hele forumet heller, for jeg synes det er et fantastisk forum, med fantastiske mennesker.
Bare så det er presisert:)
Og skjønner at det kan være ømtåelige temaer osv, men når folk svarer, så tar de seg tid og det er for å HJELPE. Ikke for å pushe sine meninger over på andre. Da er det kjipt å bare bli møtt med dårlige holdninger og kverulering.
Ofte når man svarer på et spørsmål, så må man helt se for seg (og skrive ned) enhver mulig, tenkelig personlig variasjon som kan kunne forekomme hos enkeltpersoner. (Både den som spør og de som måtte lese tråden)
Hvis ikke man har listet opp ethvert mulig scenario så er svaret lissom ikke noe tess. (og jeg har ikke problemer med å se at det som er rett for meg nødvendigvis ikke er rett for deg, men svarer heller ikke for å fortelle deg at du MÅ GJØRE SÅNN SOM JEG GJØR DET) Regner med at den som spør informerer om eventuelle personlige egenskaper, sånn at svaret blir tilpasset den sine forutsetninger.
Jeg har ikke vært så veldig aktiv på forumet akkurat, bortsett fra at jeg leser veeeeldig mye her. Men har funnet ut at jeg, fra nå av, må overlate svaringen til dere som har tålmodighet til det:)
Synes det er utrolig mange flinke mennesker her og endel som burde hatt medalje for tålmodighet og toleranse:klem:
Jeg kan skrive under på at det av og til krever en stor dose tålmodighet å svare noen ganger. Eller å lavære å svare, for å si det sånn...... Men det tilhører skjeldenhetene når man ser det i forhold til hvor mange spørsmål som triller inn hele tiden.
Dessverre er det også noen "forumtroll" - som kommer inn og stiller intrikate og/eller kritiske spørsmål bare for å starte en diskusjon. Som vrt lt fra før og ikke respekterer at det er folk her som har valgt lavkarbo som livsstil og har levd slik i mange mange år. Jeg, som har levd mer eller mindre lavkarbo siden 1982 føler ofte at min livsstil blir latterliggjort. Jeg har flere ganger hørt at jeg da må være helt gal/dødssyk/farer med løgner fordi det jo er åpenbart at det er umulig å leve på et slikt kosthold så lenge....:rolleyes: Vel, de som har truffet meg i virkeligheten kan jo bevitne at jeg i aller høyeste grad er frisk og oppegående......
Når det gjelder de som ikke er fornøyd med svaret fordi det ikke er det de ønsker å høre, så er de nok i litt forsvarsposisjon. Og da må ikke noen komme her og komme her og fortelle dem at de gjør noe feil. Og om man ikke er villig til å bruke timevis på å sette opp en ukesmeny (helst en månedsmeny da) - så er man lite samarbeidsvillig og det er et dårlig forum..... Og om en våger seg å advare mot metoden spørreren har valgt. "don´t even go there" for å si det på utenlandsk !
Akk ja, til lags åt alle kan ingen gjera....
Men jeg sysn stort sett at det går bra jeg, at alle bruker hue og tenker sjøl. Og husk at det ikke finnes dumme spørsmål - men det finnes mange dumme svar ;)
Det er også de som svarer som om de virkelig HATER å hjelpe folk.
Sure, grinete svar med bedrevitersk holdning og ikke et positiv mine å spore. Bare svarer for å kunne ha noe å irritere seg over den dagen.
Men de er det heldigvis ytterst sjeldent å skue.
Sånn. Frustrasjon avlagt:p
Nå må alle ha en fantastisk dag!
Man vet svaret selv, hadde aldri tenkt å gjøre noe annet i det hele tatt, men grunnen til at spørsmålet stiller er for å få bekreftelse på at man har rett. Om man ikke får den bekreftelsen så får man iallfall bekreftet at andre folk er idioter og må opplyses.
Artig tråd dette! :)
Har lagt merke til disse tingene, ja. Og gjett om jeg har fått merke det om svaret mitt har vært "feil" på noe vis! :eek:
Men om man påpeker ordbruk, faktafeil osv, så angriper man ikke personen. Det er det dessverre ikke alle som har forstått, så går de i forsvarsposisjon, og så tenker de at angrep er det beste forsvar, osv...
I det store og det hele er det svært mye positivt her og god tone, men en blir litt satt ut i blant, da noen få insisterer på å krangle i stedet for å diskutere. Da er det litt kjedelig å ha brukt tid på å svare i utgangspunktet, men man får tenke som så at da har man i hvert fall vist velvilje og innsats på å svare, så får det være opp til vedkommende hva han eller hun måtte mene om det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.