Så kom den første lørdagen.:(
Da jeg kom hjem fra jobb for en time siden satt ungene og gubben og koste seg med brus, sjokolade, og annet smågodt.
Jeg fikk innmari lyst på, men klarte å la være!:)
Har i stedet laget Moussaka, og har regna ut karb. innhold.
Kom til 40 karber for hele moussakaen.
Til nå har jeg ligget under eller max på 15 kh.
Jeg har spist 8 karber hittil i dag.
Kan jeg da våge meg på å dele opp moussakaen i 4 middager, slik at hver middag blir på ca 10 kh? Tenkte å fryse ned så har jeg litt framover. Skal bli godt å spise noe annet enn egg, lavkarbobrød og bacon i dag kjenner jeg. Men spiser jeg 1/4 i dag kommer jeg opp i 18 kh.
Går det bra? Jeg har vært i ketose siden Tirsdag, og vil jo ikke spolere det.
Blir nok litt light-brus på meg også i dag, det er jo lov.:D
Hmm.. Jeg ville ikke spist en middag med 10 karber, som kom fra poteter! Vet ikke om det er direkte dumt å gjøre det innimellom, men min erfaring med store mengder karber i ett måltid, er at jeg bare får mer lyst på karbomat i ettertid. Hva med å heller lage seg en ostelasagne, eller noe annet ekstra godt, som du kan fryse ned?
18 karber er innenfor normalen, men som sagt, så ville jeg heller brukt karbene på grønnsaker som er "lov"...
Synes du er flink som sto imot fristelsen etter jobb i dag!! Hurra for deg! :)
Etterhvert som tiden går, skal du se at det ikke er noen fristelse når andre sitter og fråtser i karbohydrater lenger...!! Du blir mer likegyldig, og velger andre ting å spise, helt automatisk... Dette er hvertfall min erfaring!
Ahaa... Okei, trodde mousaka hadde mye pteter i seg jeg... Da blir det litt annerledes!! Hva med å prøve å få ned karboinnholdet da? Erstatte de grønnsakene som har mye karbo med lavkarbo?
Den mossakaen man får servert i opprinnelseslandet Hellas er laget med auberginer.
Forelsket meg i retten første gang jeg smakte den der, har blitt skuffet mange ganger når noen sier jeg skal få mossaka, og så er det poteter i den!:eek:
Første gangen jeg smakte mossaka var også i Hellas skjønner du... og den var det poteter i... ;) Forøvrig kjempegod...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.