Når jeg setter opp frokost, lunsj og middag. Og regner ut alt, så er det alltid litt for høyt protein. Karbo går lekende lett, men proteinet holder ofte følge med fettet.
Jeg skal ha 80g protein, 200-280g fett og 40-64g karbo til dagen
Er 1.80 mann 80 kilo. så da blir det dette regnestykket.
Noen som har bra ingredienser som jeg kan improvisere med når jeg lager meg måltider, som inneholder mye mer fett enn protein? tenker da på animalsk fett siden det er det viktigste.
Hei. Jeg sliter også litt med det samme som du gjør. Skal ha 80 gram proteiner, men ligger på vel 110 pr. dag. Skal jo bli mett også tenker jeg. Vet ikke om det har noe å si?? Jeg øker fettandelen min ved å spise litt majones, rømme og fløte da.
Forholdstallet i forhold til Skaldemann er ihvertfall bra hvor fettandelen ligger i overkant av 75 %, proteiner på rundt 20 %. Litt lite karber, men det vil jo variere fra dag til dag tenker jeg.
Jeg bruker primært smør, svinefett (spekk) og bacon for å dra opp fettinnholdet. Det gjør susen for meg i alle fall. Et litt artig triks er jo te/kaffe med en spiseskje smør etter maten... ;-p
Seterrømme, meierismør, fete sauser (sandefjordsmør, eggesmør, hollandais), fløte etc.
Det er faktisk den beste måten å dra opp fettandelen på, og det funker fett (hehe) for meg, i ok mengder, og jeg ligger jevnt på 70/75 prosent stort sett hele tiden.
Ellers så må man nesten velge de feiteste kjøttstykkene på dyra, kylling med skinn framfor fileter, laks og makrell framfor andre fisketyper, etc etc...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.