Smurfine sa for siden:
når man går på lavkarbo??
Smurfine sa for siden:
når man går på lavkarbo??
Distrea sa for siden:
Det som gir den verste hodepinen for meg er å kutte kaffen.
Også er det litt karbabstinenser ved siden av.
tar som oftest ikke mer enn en uke så er det borte:)
tulla sa for siden:
Det samme lurer jeg på? Nå har jeg benyttet ketolyse kuren i drøye to måneder, og har fortsatt vondt i hodet. Og ja, jeg tar vitaminer, mineraler etc:confused:
Titti sa for siden:
Jeg tror det har noe med avvenningen å gjøre, sånn generelt. Jeg har alltid fått vondt i hodet når jeg har slanket meg, samme hvilken diett, Grete Roede, Ketolyse osv. Men på Euro-dietten har jeg faktisk ikke fått vondt i hodet...:eek:
Tusta85 sa for siden:
JEg får når jeg ikke drikker kaffe. Avhengig jeg? :nei:
Distrea sa for siden:
jo :ja: :D
men til saken... tror ikke det er vanlig å ha hodepine i flere uker eller mnd i strekk :nei:
Equilibrium sa for siden:
Jeg gikk 4- 5 mnd på ketolyse/ skaldeman før jul og har begynt på kuren igjen nå; men hodepinen følger med som hånd i hanske! En måte for meg å moderere smerten er å ta innta ekstra med tomat eller hvitløkspulver for å få i meg litt mer karbohydrater. Dette virker noenlunde for mitt vedkommende, men smerten er ikke helt borte. Hvis noen lurte på hvorfor jeg tok ekstra hvitløkspulver så er det fordi jeg bruker en spesiell type som inneholder en god del stivelse.
Nille sa for siden:
Ofte kommer hodepinen fordi man drikker for lite vann. Skallebank ala dagen derpå fordi man er dehydrert...... mange er ikke klar over at man blir fort dehydrert på ketogen diett fordi den i seg selv er vanndrivende....
Iset sa for siden:
Jeg gikk rundt med en heidundrande hodepine i noen uker for litt siden. Kom plutselig på at jeg drikker altfor lite vann, huden var tørr og alt mulig. Økte vanninntaket kraftig og hodepinen forsvant PANG etter en dag. :eek:
tulla sa for siden:
Takk for tips!
Da er/var du heldig, Iset:) Min hodepine gir seg ikke om jeg drikker aldri så mye vann, dermed leter jeg etter andre årsaker til at den henger ved. Jeg var ikke plaget med hodepine før jeg startet på ketolysekuren, og jeg tror jeg følger det meste som jeg skal. Boka har jeg også:confused:
Så jeg må nok fortsette å lete etter svar på hva som ligger bak.....
Iset sa for siden:
Ja, hos MEG var det dehydrering, men det er selvsagt ikke det hos alle. Hodepine er grusomt. :(
Forresten så tror jeg ikke absolutt ALLE får det like gunstig av så lite som 15-20 karber i døgnet altså. De fleste går det nok greit med, men jeg tror faktisk enkelte av oss (deriblandt meg selv) trenger litt mer. Min mann kan godt ligge på 20 gram, han trives faktisk best med det, men jeg må opp i 40-50 for å få maksimal effekt på helsen. Det er nok veldig individuelt også.
beths sa for siden:
Jeg går på streng lavkarbo og har aldri hodepine :) Drikker vann, men ikke noen ekstreme mengder
tulla sa for siden:
Så flott da Beths!
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.