< Tilbake til oversikten

Ny i dag på ketolysekur

supha sa for siden:

Starter i dag med godt mot og håper på vektnedgang. Men jeg lurer på om det finnes dagbok alla Vektklubb der man legger inn hva man spiser, men istedenfor kcal, så får man opp karbohydrater? Synes det er tungvint å finne først ut hvor mye karb det er i en vare, for så regne sammen alt det man skal spise i løpet av en dag.

Hvordan gjør dere det?

aggie sa for siden:

Hei,
og velkommen. Jeg er også relativt ny her ( 3 uker), men jeg vet ikke om noen tabell som du etterlyser. Men det er først og fremst grønnsakene det er karbohydrater i, ihvertfall som du skal spise.

• så fokuser på hvilke matvarer du kan spise. De første dagene er man litt stressa, men vær nøye, så lærer du karbmengdene i grønnsakene, ihvertfall dem du skal være litt forsiktig med.

Lykke til!!

blåbær sa for siden:

Jeg begynnte å legge inn på diett.no for et par dager siden, og er veldig fornøyd. Det er også kalori-basert, men du får opp karbohydrater også, så det er jo bare å fokusere på dem.

Budeia sa for siden:

Hei! Jeg er også fersking. Starta på mandag.
Var utrolig stressa på dette med KH de første dagene, men det gikk ikke lang tid før jeg følte jeg kom inn i det. Jeg begynte med noen faste retter, og utvider etterhvert.
Nå har jeg akkurat regna ut antall KH i en moussaka. Kjekt å lage stor porsjon, da kan jeg fryse ned til senere.:D
Jeg skriver opp hva jeg spiser nå, men kommer nok til å klare å holde styr på det etterhvert uten å måtte notere ned alt hver eneste dag.

Distrea sa for siden:

Velkommen skal du være :blomster:

Lava sa for siden:

:heia: velkommen og lykke til

bibi sa for siden:

Velkommen!!!! :klem:

supha sa for siden:

Tusen takk for kjempebra tips!! Men vet du hvor nøyaktig KH utregningen er. Ser at jeg får opp 0 KH på kjøttdeig.. Dette stemmer vel ikke helt..eller?

Jeg gleder meg virkelig til å komme i gang!

blåbær sa for siden:

Nei, jeg har også stusset på det. Kjøttdeig har vel null, det står hvertfall på pakka mi fra gilde. Men jeg ser at også egg får null i tabellen der, og det har lurt litt på, siden det står 0,9 i matvaretabellen. Jeg pleier bare å plusse på litt for meg selv ... Du kan også legge inn matvarer selv i tabellen, det har jeg tenkt å gjøre hvis jeg ser flere som er åpenbart feil.

bibi sa for siden:

Jeg var også innom diett.no og la inn avocado. Den ble registrert med 0 karbo - og det stemmer vel heller ikke..??

Uansett - ønsker deg en fin søndag!!!!!!!!!!!!

:klem:

supha sa for siden:

jeg prøvde å legge inn matvarer selv, men de kommer ikke opp i lista etterpå. Kun det jeg legger inn som favoritter.. Rart det der. Få prøve å se litt mer på det. Hvordan er forresten med lime? Jeg elsker lime på salaten.

supha sa for siden:

Tror jeg fant ut hvorfor egg blir feil. I matvaretabell sår egg spesifisert som pr 100 gram. Et egg er ca 50 g. Så hvis 0,9 er på 100 gram, så er 1 egg 0,45? Blir det riktig da montro?

blåbær sa for siden:

Ja, det skulle bli riktig det. Jeg la inn egg selv i min tabell, med de verdiene jeg fant i matvaretabellen her på lavkarbo.no. Da kom det opp helt fint, med 0,45 per egg. Men hvis det er flere matvarer som er feil, blir det jo litt vanskelig, for det tar jo nesten like lang tid å kontrollere alt sammen som å regne det ut selv!

Gerd sa for siden:

Heisann og velkommen :D
[i][/i]
Og lykke til :heia:
[i][/i]
Jeg er såpass gammaldags at jeg har regna ut karber med penn og papir :D

Princez sa for siden:

Hehe... gammaldags er kanskje det beste!!

Heldigvis er vi ikke gammal! :D:p

Princez sa for siden:

Velkommen hit og lykke til med vektnedgangen! :) Dette er hva vi har ventet på..! Nytt liv, nye muligheter!

Pipp sa for siden:

Diett.no har lavere karbohydratregning enn matvaretabellen i boka. Jeg holder meg til boka jeg og bruker penn og papir ....

:klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.