Millsi sa for siden:
Tenker sånn generelt på lavkarbo-når jg er fedig med ketosen. Kan jeg kose meg med frukt uten å måtte følge noen spesielle "dietter". At jeg finner min egen vei og bare spiser lavkarbo?
Millsi sa for siden:
Tenker sånn generelt på lavkarbo-når jg er fedig med ketosen. Kan jeg kose meg med frukt uten å måtte følge noen spesielle "dietter". At jeg finner min egen vei og bare spiser lavkarbo?
Nille sa for siden:
Skjønner ikke helt hva du mener med spørsmålet ditt, men når det gelder frukt og lavkarbo, så må du teste ut hva du tåler.
Noen tåler fint å spise frukt daglig uten å gå opp i vekt igjen. Andre tåler mindre og andre kan ikke spise frukt i det hele tatt uten at blodsukkeret stiger, søtsuget setter inn og spiseorgie er resultatet.
Vi er alle forskjellige og det finnes ikke noe fasitsvar.
Jeg anbefaler absolutt overgang til et Fedon kosthold, det har vist seg å være det som funker best for de fleste ..... Det er i basis det samme som Atkins vedlikehold, så forde som følger Atkins og bruker vedvarendestigen er dette også en flott metode
Manina sa for siden:
Jeg vil anbefale deg å lese "Bedre uten brød" av W. Lutz og Allan. Her presenteres et veldig enkelt og greit kosthold. Selv om Lindberg-kosthold passer for mange, er det viktig å vite at det finnes alternativer.
Hos Lutz er det antall karber som teller, det advares mot bønner (inklusive soya) og korn i store mengder, og fruktose ansees som akkurat like lite nyttig for kroppen som sukrose. De er begge raffinerte sukkerarter helt uten den næringsstoffpakken de kommer i fra naturens side, som i frukt og bær. Naturlig mat er det beste. :)
Ellers er det viktig som Nille sier å kjenne etter hva og hvor mye kroppen tåler av karbohydrater.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.