< Tilbake til oversikten

Vi burde lage en lavkarbo kokebok!

paprika sa for siden:

Vi burde samle alle de beste rettene på dette forumet, og rett og slett laget en kokebok. Jeg har mye erfaring med å fotografere mat, og jobber i tillegg som forfatter. Hva hvis vi samler en liten gjeng som har lyst til å være med på en langhelg med baking, steking og koking? Vi lager retter som dere på forumet har stemt frem. Etterpå stemmer vi på hvilke retter som skal være med. Vi må lage maaange. Jeg setter gjerne huset til disposisjon - vi har ganske stort kjøkken. Jeg bor på Finnøy, så da er det kanskje mest aktuelt med folk fra Rogaland. Dersom noen vil komme tilreisende fra andre, har vi plass til overnattingsgjester også.

Er ikke dette en god idé? JEg tror det kan bli kjempebra!:)

Pearl sa for siden:

Kjempegod ide. Jeg har ikke så mye erfaring å bidra med, for jeg har prøvd ut for få oppskrifter her inne ennå. Men jeg lover å kjøpe boken når den kommer ut.

Cam sa for siden:

Jeg har jobbet som grafisk designer, så jeg kan bidra med layout, omslag osv ...! Har tenkt på dette selv! Det finnes jo Fedonkokebøker, men de er ikke lavkarbo nok!

Millsi sa for siden:

JOOOHOO!!! Spennende!! Bor dessverre langt unna,men bidrar gjerne det jegkan :D

Distrea sa for siden:

kjempe! dette ønsker vi oss. :heia:

isola sa for siden:

Så gøy!!

Nille sa for siden:

Det hørtes kjempespennende ut paprika ! Kommer du på treffet i Stavanger tirsdag 4. mars kl. 1800, så kan vi snakke mer om det der ?

Mosepjusk sa for siden:

Ingen dum idé!

Jeg bidrar også gjerne!

Selma sa for siden:

Så luuuuurt :D Strålende ide:heia:

Karin sa for siden:

Veldig, veldig smart!

LilleVille sa for siden:

Kjempegod ide! Virker jo som vi har ressurser her både på det ene og det andre feltet, nå mangler det bare at noen presenterer seg som forlegger... :)

Jeg bor på østlandet, altså et godt stykke unna.. men hvis det blir en skikkelig koke-helg av det, og det blir en helg som passer, er jeg gjerne med! Har aldri vært i Rogaland, så da er det vel på tide!

Jeg er ingen kokk, men jeg er flink til å lage mat. Har gjort en del catering-oppdrag, så jeg har fått litt trening i å få maten til å se pen ut også...

Og vi må ha med detaljert næringsinnhold på alle retter, slik at folk kan velge selv alt etter filosofi de følger.. En del retter kan jo ha alternative ingredienser også, med mer eller mindre fett og karbohydrater..

Og egne kapitler for frokost, lunch, middag, mellommåltider, festmat, koseretter, brød...

Og jeg foreslår at rettene er tilpasset 1 eller 2 personer, men med mål som er enkle å gange opp.. De færreste har med seg hele familien på lavkarbo (enda)

Bare rask babling fra meg, skal i 40-års dag.. Spennende å se om fler hiver seg med så vi får til dette! :)

Summer sa for siden:

Janmesi feks? :D

Hyper sa for siden:

kjempgod idè!!!

Jeg bor langt unna, men sier som de andre: "bidrar med det jeg kan"..;)
Og vi har jo flere her lagt ut og forbedret/forandrer oppskrifter...

Moro moro!!

Linn H sa for siden:

for en flott ide!
Det hadde vært flott med en kokebok med delikate bilder!:heia:

Titti sa for siden:

:heia:

indi sa for siden:

Morsomt initiativ...
og kjekt om du kom på treffet på tirsdag:)

Lava sa for siden:

spennende!
Sett igang :heia:

paprika sa for siden:

Hvor er treffet på tirsdag? Jeg skal se om jeg får til å komme!

nalana sa for siden:

Jeg vil også bidra, men har ikke anledning til å komme på treffet. Kanskje jeg kan bidra med matematikken f.eks.? Er i hvert fall vandt til å bruke fitday.:)

LilleRosin sa for siden:

Utrolig spennende prosjekt! Om jeg ikke bidrar, så kjøper jeg i hvertfall boken! :D

C3PO sa for siden:

Enda en kjøper her!

sma sa for siden:

Strålende ide! Har tenkt tanken selv, men var ikke kommet nor videre enn det. :)

Pearl sa for siden:

Jeg ønsker meg et kapittel i boken om "krisemat" som kan lages i en fart når man har det travelt. Det er da brødskiver, nudler, frukt og sjokolade har vært en velsignelse i mitt tidligere liv. Jeg ønsker også forslag til hva man bør ha i huset for å håndtere disse krisene. En oversikt over hva som bør ligge i vesken når man er i spesielle sammenhenger (fly, foredrag etc.). Kriseløsninger til å ha liggende i kontorskuffen er heller ikke å forakte.

Det er i sånne sammenhenger det brister litt for meg. For å få ideer kan vi kanskje lage en krisetråd.

Tuppen sa for siden:

jeg også vil bidra.... men bor på vestlandet...... :eek: men kjøper den hvertfall :D

Livsglede sa for siden:

Den tanken har jeg også tenkt. Savner en ordentlig kokebok med masser av gode oppskrifter på masse, masse snaddermat som vi her i forumet har laget:D mye på prøve og feile metoden:rolleyes:

Photobscura sa for siden:

Ser det er en liten stund siden denne tråden ble laget, men jeg synes ideen er absolutt helt strålende!

Jeg er en sikker kjøper i alle fall!
Håper på masssse fiskeoppskifter :D

Karbosara sa for siden:

Kanskje lurt med at en representant fra hver filosofi kunne engasjere seg, slik at man kan "passe" på at det ikke blir galt for noen av de...høres spennende ut, skulle gjerne vært med på noe sånt, elsker å eksprementere med mat...vet jo ikke om jeg er flink nok...

tess81 sa for siden:

jeg bestiller også en ;)

Vibekebra sa for siden:

Koss går det med dette bokprosjektet?? Hørtes kjempe bra ut dette!!! Eg vil kjøpe ei slik bok ja!!!

Photobscura sa for siden:

Ja, det lurer jeg også på :o

Pearl sa for siden:

Det var Paprika som kom med ideen. Jeg har ikke sett henne her inne på lenge. I grunnen synd hvis det stopper opp. Ideen var veldig god, men noen må bære den videre. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.