< Tilbake til oversikten

Omelett á la Mexico

SusieBlues sa for siden:

(inspirasjon matprat.no)

Denne minner nesten litt om pizza! Sinnsykt god!

450 g kjøttdeig
2 ss olivenolje
1 stk chili
1 stk løk
4 stk egg
4 ss vann
1 ts salt
1 dl revet ost
5 ss salsa

Stek kjøttdeigen i oljen. Finhakk chilien, skjær opp løken i biter og ha det oppi med kjøttdeig og stek det sammen.
Pisk sammen egg, vann og salt, og hell det over kjøttblandingen.
Slå ned varmen på platen, og fordel salsa over og strø revet ost over omeletten før den er helt stivnet.

Denne smaker minst like godt når den varmes dagen etter i mikroen.
Nok til 2-3 porsjoner.
Jeg elsker denne retten!!!

bibi sa for siden:

Denne oppskriften skal jeg prøve. Må handle inn ingrediensene i morgen - så blir dette en super lørdagsrett!!!! Nam-!

Takk! :klem:

Distrea sa for siden:

dette så syyykt godt ut! er lagret til en senere anledning :sikle:

Katie sa for siden:

Denne må jeg prøve.Hørtes utrolig godt ut!

gryhelen sa for siden:

Denne har jeg laget i forrige uke og denne uken. Suksess hos hele familien, blir lite rester igjen.

Jeg har litt tacokrydder (hjemmelaget etter opskrift her inne) oppi. ca halvparten av vanlig "dose". Da blir det ekstra smak og eggesmaken forsvinner, blir litt lei egg av og til.

Har rømme, ekstra jalapeno og salat til.

Lager dobbel porsjon i forhold til opskriften på matprat og den blir spist av 5 i dag.

Forrresten så steker jeg den litt på panna og setter hele stekepanna i ovnen så den får jevn steking. Ca 10 min i ovnen, blir litt sånn pizzaaktig på toppen. Det er godt.

SusieBlues sa for siden:

Oj, så smart å steke den i ovnen!

Iset sa for siden:

Jeg har også laget denne, etter oppskriften på Matprat (tror også den er i en av Lindberg sine kokebøker, og blir da servert med tomatbønner). Jeg pleier å steke den i paiform i ovnen, helt fra begynnelsen av. :)

Furine sa for siden:

Dette har eg brukt å lage når eg har restar att av taco-middag! Kjempegodt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.