Jeg har vært på ketolysekuren i 3 uker. Gikk ned 3 kg første uken, så 0,4 kg de 2 neste ukene. Totalt nesten 4 kg. Trenger å ta av 10 til... hvis dette fortsetter så treigt vil jeg bruke 25 uker på å gå ned de kiloa..
bør jeg over på fedon og supermye trening?? - og mindre mat??
Jeg trener. ( Hver dag nesten, ca 1 time, rask gange/jogg)
Jeg spiser:
frokost- røkt makrell og egg, eller bakemixketolysebrød med smør, ost og paprika, eller egg og bacon
lunsj: kylling og tomat, eller egg og tomat, majones
middag: kjøtt eller fisk og grønnsaker med fløte på ,eller gratinert, eller med smør og eggeplommesaus: Blomkål/brokkoli, squash, tomat, agurk,
spiser hasselnøtter mellom måltidene
Fy ting: drikker litt vin ( den med lavest sukkerinnhold på polet, 0,7 g pr liter 2-3 glass 3 ganger i uka.)
drikker pepsi max ( ca annenhver dag 1/2 liter)
drikker 3-4 kopper kaffe om dagen
spiser sukkerfri ifa ( 3-5 drops om dagen)
spiser baconcrisp ( 1/2 pakke 3-4 ganger i uka)
Men poenget er: jeg har ikke endret på noe siden første uka, da 3 kilo raste av.... HAR KROPPEN LÆRT SEG Å IGNORERE KETOLYSEN??
Mange ting jeg mener du bør prøve å kutte ut siden det har stoppet opp for deg, ofte små justeringer som skal til:)
Prøv å kutte ut:
*baconcrisp (gjør at du samler vann pga saltet)
*Pepsi Max (aspartam er en kjent partystopper, prøv Cola light i stede, sucralose er bedre enn aspartam)
*Nøtter er egentlig ikke ketolysekost...
Prøv disse justeringene første uka, så kan man se på andre ting om det ikke funker.
Jeg ville fulgt Mor Stines anbefalinger, for ellers ser det du spiser fint ut.
MEN: Hvis du frem til nå har trodd at du ville fortsette å gå ned like mye som det du gjorde første uken, da har du nok vært litt for ambasiøs. 3 kg er ganske mye, så kroppen må omstille seg litt, og du går da faktisk fremdeles nedover! Og så tror du likevel at ikke dette passer for deg og at kroppen din ignorerer kuren? Det er ikke noe som tyder på det, nei.
Jeg tror ganske enkelt du må smøre deg med mer tålmodighet.
Men som sagt: Tipsene ovenfor kan være verdt å prøve.
jeg sto leeeenge på ca 93 kg, faktisk i ett par tre uker... uten at jeg hadde gjort noe om på mitt kosthold, nå de siste ukene har jeg begynt å gå ned igjen til min nåverende 90.5kg :)
at du går ned ujevnt er nok bare normalt, jeg klarte å ikke sprekke selv om vekta sto stille i mange uker :D så ikke gi opp, prøv llitt til
Joda, det passer nok deg. Men husk at du mest sannsynelig sikkert mistet en del vann de første ukene og derav mye vekt nedgang. Jeg er kjempe fonøyd med ketolysekuren, har nå gått siden litt før sommeren og har gått ned 15 kilo. Det virker som du ikke har så mye som skal av heller, og da går det gjerne litt tregere. Prøv å smør deg med tålmodighet, du har jo funnet noe som fungerer! Lykke til!
takk for støtte og gode råd. Pepsimaksen skal ersttattes med cola light eller vann - og baconcrispen skal reduseres veldig, Men dere: Jo, jammen hadde jeg gått ned over en halv kilo til. Jeg har jo klart nesten 5 kilo på 3 uker, da går det jo bra jo. :confused: Man blir litt stressa i dette gamet. Går littt innpå meg. Ikke ned er deppedag, ned er gladag!! Ho, ho, five down - nine tol go!!!
Det er helt vanlig å gå ned mer første uka, og så stå nesten stille en god stund før det rusler sakte videre. Jeg venter spent selv jeg, gikk ned 2 kg første uka, har stått stille i 3 uker nå... Mannen har gått ned 7 kg på samme tiden, heldiggrisen!
jeg har det på samme måten.Gikk 5 uker på kuren,men ga opp med bare 3kg minus.Så hva skjedde?2kg mer enn da jeg starta:mad:Hemmeligheten er nok tålmodighet:eek:Jeg starta på nytt igår.15 kg skal bort
Først og fremst så vil jeg gratulere deg med flott vektnedgang! Synes dette går helt fint, jeg!
Så vil jeg gjøre deg oppmerksom på at når du drikker alkohol så vil ikke kroppen forbrenne fett før den har forbrent alkoholen ettersom alkohol er mye lettere å forbrenne enn fett. Det vil fortsatt se ut som om du er i ketose, fordi biproduktet av alkohol også blir ketoner, så det er umulig å se på ketostixmålinger om det er fett eller alkohol du brenner.
Så om du drikker to til tre glass tre ganger i uka, så er det mest sannsynlig bare pluss minus tre (og kanskje knapt det) dager hvor det er mulig for deg å brenne fett.
Om du kutter ut vinen noen uker, så er det meget mulig du vil mekre en en forskjell!
Og husk på å drikke godt med vann! Om du får ned 2 til 2,5 liter vann så kan det hjelpe godt på.
hvis dette fortsetter så treigt vil jeg bruke 25 uker på å gå ned de kiloa..
Jeg tror du kommer til å være lykkelig om 25 uker hvis du fortsetter. 25 uker er faktisk ganske kort tid.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.