< Tilbake til oversikten

Kan man steke i olje på ketolyse

Pipp sa for siden:

Svigers skal prøve seg på Ketolyse og lurer på om det er noen oljer man kan steke i istedet for meierismør?

Ser at man i boka nevner Raps olje..

Iset sa for siden:

Raps- og olivenolje kan de vel bruke, men de bør ikke steke på særlig høye temperaturer. Liker de ikke smør? I så fall kan de bruke feks. Cocosa uten smak, den smaker virkelig absolutt ingenting og tåler mye høyere temperatur enn olje. :)

Pipp sa for siden:

joda de liker smør....tror de ble litt forvirret av at jeg sa de burde steke i smør og så står det at de kan bruke oljer i boka...:confused:

Iset sa for siden:

Står det at maten skal/kan stekes i olje? For jeg vet at man kan bruke oljer i salater og sauser og sånt på Ketolyse (det er jo uansett bare sunt) men jeg kan ikke huske å ha lest at det står man skal STEKE i olje? Men uansett så er alle enige om at meierismør og annet mettet fett er det beste å steke i, og om de liker det så kan de jo bare holde seg til det. :D

Gerd sa for siden:

Si at de kan bruke smør og steke i :ja: Da får maten den ekstra gode smaken :) (Syns jeg da)

Tuppen sa for siden:

:ja: smøret setter en piff i smaken

Ignite sa for siden:

Smør er best, ja :)

Pipp sa for siden:

I boka står det i oppskriftene hvertfall raps eller annen olje til steking..Det står litt blandet fra oppskrift til oppskrift....

Princez sa for siden:

Smør er best og funker til det meste! ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.