Er det virkelig ingen som har noen kommentarer til menyen min? Eller kanskje den er så fantastisk og balansert at den ikke trenger noen justeringer...:D
Kjøpte faktiskt en pose macadamianøtter på vei til jobb i dag!:) Sammenlignet de forskjellige nøtteposene, og fant ut at macadamianøttene har minst karber av dem alle pr 100g.
Men nøtter er jo ganske tunge, så det blir veldig fort noen karber av de også, så må virkelig passe på her.
Jeg er jo såpass ny her selv at jeg kan ikke uttale meg så sikkert... Men...
Jeg synes det ser ut som om du spiser for mye proteiner i forhold til fettmengden. Hvor mye protein du bør spise avhenger litt av hvor mye du veier. Har hørt at mengden protein og fett skal ligge på 25/75, proteiner/fett.
La ekspertene gjerne korrigere dette... Har ingen bok foran meg nå!
Har heller ikke tid til å lese denne tråden... forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13741 ,men det har kanskje du??
Leste tråden og det er sant at jeg ser ut til å spise for mye proteiner. Men jeg fikk ikke helt avklaring på om det er negativt, eller om det egentlig ikke gjør noe. :høh:
Så at det sto noe om det i en annen tråd. 1 gram pr kg man veier. Altså jeg veier 79,3, da skal jeg ha ca 79 g med protein. Litt mer protein dersom man trener.
Er ny her selv og skal ikke si for mye her. Men er det ikke slikt at proteiner som kroppen ikke klarer å ta i mot blir skillt ut? Er så dårlig på å forklare og vettu
Jeg forstod det slik, at hvis man trener så trenger man mye mere proteiner for muskelbygging, men hvis man stort sett sitter på rævva (slik som meg), så må man spise ca 1,5 ganger pr gram kroppsvekta. Men at det ikke er skadelig om man likevel spiser mer.
Men jeg er jo også helt amatør her, så forhåpentligvis kikker noen med bra peiling innom her snart og forteller oss om dette er riktig.:confused:
Torkil skriver i boka at protein ikke kan bli fett og at protein i hvert måltid vil lette nedbrytingen av kroppens fett.
[size=3][/size] Han skriver også at ved nedbryting og forbrenning av protein kan det dannes glukose, men at det skjer i beskjedent omfang.
[size=3][/size] Protein som brytes ned og ikke gjenbrukes, forbrennes. Avfallsstoffene skilles ut gjennom nyrene sammen med vann.
[size=3][/size] Jeg klarer ikke å finne noe sted i boka hvor det står noe om maks gram protein..
Jeg begynte, sånn på ordentlig, egentlig først i går..
Trodde at jeg hadde begynt for noen uker siden, men har oppdaget at jeg gjorde ganske mye feil (mao opplegget mitt var helt på trynet..):o
Nå har jeg bestemt meg å være veldig streng, og spise MAX 20g kh, og min halv kilo grønnsaker hver dag. Og drikke masse vann.
Men det var noen som nevnte her at for damer gjelder max 15g kh, kan det stemme? I så fall blir det litt krise, for jeg syns det er så vanskelig å ikke overskride 20g..:_oy:
Egentlig så begynte jeg hele slankeprosjektet mitt andre uken i januar, ved å kutte ned på karber, og gikk jo ned et par kilo i løpet av noen uker, men gikk så opp igjen pga ovennevnte..:rolleyes:
Laget en ticker til meg selv i dag, og puttet minus 1 kilo der, så det ser litt pent ut da..:D
Os ser du hvordan jeg springer i full fart gjennom grønnsaksåkeren, hehehee.:stortsmil
Stemmer at det er 15 gram for jenter..Jeg er veldig mett på 15 gram. Men det varierer nok fra person til person:) Sendt deg forresten en PM. Jeg begynte egentlig på vektklubb i jan og gikk ned 5 kg, da jeg plutselig fant dette og ble veldig motivert:p
Du må nesten bare finne ut hvor din grense er.. noen tåler kanskje 30 uten å gå ut av ketosen, mens andre må holde seg på 10. Det beste er vel å starte på 15, og heller øke litt etterhvert.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.