< Tilbake til oversikten

Hva kan jeg bruke kokosmelk til?

Sol sa for siden:

Har akkurat vært og handlet, og kommet hjem med en boks økologisk kokosmelk. 17 gr fett, 1,8 gr protein og 2,6 gr karbo pr 100 gram. Noen ide om hva jeg kan bruke den til?

Har tenkt å klare meg uten meieriprodukter etpar uker framover,- i det minste redusere betraktelig. Bør jeg holde meg unna kokosmelk også, eller kan jeg f.eks bruke litt i kokoskaffen i stedet for fløte?

Tips mottas med takk. :)

energibunten sa for siden:

du kan bruke den som fløte eller melk i middag (suppe, saus). Den passer perfekt til feks spinatsuppe, blomkålsuppe, thai-suppe, indisk gryte, etc, etc. 1/3 av middagene mine bruker jeg en halv boks til meg (det blir mye mat, men så trener jeg hver dag også)

Skal jeg lage suppe med kjøtt, heller jeg opp i kokosmelken, setter på varmen, har i kjøttet (rått, skjært opp), varmer uten å koke, når kjøttet har blitt grått så har jeg i grønnsakene jeg vil ha og varmer til de har ønsket konsistens. salt og krydder og ferdig... kjempegodt. Den litt søte lette smaken i kokos gjør seg veldig godt sammen med salt og krydret smak. Fløte kan ha en litt tyngre strammere smak, så kokos er en favoritt.

Du kan også ha i litt fløte for å runde av kokossmaken om du vil.

Sol sa for siden:

Takk for tips. Jeg har ikke åpnet boksen enda. I morgen skal jeg lage et eller annet med kylligfilet, så da skal jeg jammen prøve å bruke litt av kokosmelka.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.