Jeg kan ikke gi deg noen garantier her. Men jeg kan aldri tenke meg at et Atkins kosthold er usunt for en som er gravid! Kvinner var jo gravide før tida med sukker og hvetemel også...
INGEN trenger rafinert sukker og hvetemel! Kan ikke tenke meg at fosteret trenger det heller...
Atkins kosthold er jo kjempe sunt, så jeg ser ingen problemer i forhold til graviditet og amming. Så lenge den gravide er frisk og føler seg full av energi, så har barnet det bra også, tror nå jeg... :) Vi Atkinsere spiser jo MYE mer grønnsaker (les: vitaminer/antioksydanter/mineraler) enn mange med helt andre kosthold! ("vanlige" kosthold)
Når det ikke er "farlig" å leve et helt svangerskap på pommes-frites, sjokolade og cola (noe JEG gjorde i mine 2 siste svangerskap) :eek: så kan det umulig være farlig å leve med Atkins! :)
Du bør IKKE være i ketose når du er gravid, men ellers kan du følge Atkins så mye du vil. Fosteret kan ta skade av ketonene som er i blodet når man er i ketose. Ellers signerer jeg på elians utmerkede svar! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.