< Tilbake til oversikten

Må faste 2 dager - hva gjør jeg?

Up-and-down sa for siden:

Hei!

Har et lavkarbokosthold om dagen. I neste uke skal jeg på en undersøkelse på sykehuset som innebærer at jeg i to dager bare kan innta klar drikke (saft, brus, te, kaffe, lettøl..). Hvordan skal jeg klare å få dette til å fungere? Normalt ville man jo valgt kaloririke drikker for å kompensere for behovet for mat, men det kan jeg jo ikke. Er det mulig å innta noe lavkarbo-drikke som fungerer? Vil det gå ut over forbrenninga dersom jeg ikke spiser på to døgn?

Fedonisten sa for siden:

Jeg syns du skal slappe av og legge opp til å drikke de klare væskene som du liker disse to dagene. Det er stressende nok å faste før en sykehus-undersøkelse om du ikke skal stresse med tanken om at du 'gjør noe feil' i forhold til kostholdet også.

Det er ikke hva du gjør eller ikke gjør disse to dagene som har betydning for vekt, vektreduksjon og helse - men hva du gjør de andre 364 dagene. :klem:

Jeg vet ikke næringsinnholdet i de ernærings-juicene du får kjøpt på apoteket - men du kan jo sjekke? Ellers hadde jeg holdt meg til sukkerfri saft, te og vann.

Lykke til!

:klem:

Megvel sa for siden:

Får du lov til spise fett? Tyll i deg smør og cocosa!

Pc-snuppa sa for siden:

Hva med buljong?? Du får flere typer, og de er klare, selv om de er litt lysebrune. Men ikke mørkere enn en kopp te. Har vært igjennom det samme selv med faste før mageundersøkelse bl.a, og brukte buljong for og få følelsen av noe salt og ikke bare "søtt" som saft o.l
Det finnes grønnsaks og kylling og kjøttbuljong. OGSÅ uten sukker. Da får man i allefall litt følelsen av og "spise" litt. Spis den med skje hvis du vil, for da føles det ut som et måltid.
Lykke til! Vet det er en utfordring, MEN dette greier du!:)
[size=3][/size]

Eilan sa for siden:

To dager går fint det. Ikke bekymre deg du :)

Up-and-down sa for siden:

Buljong stod på lista over det jeg kunne innta, ja, så jeg får kjøpe litt forskjellige sorter der, for å ha litt å variere med... Ellers er det nok andre sider av denne undersøkelsen som blir verre enn å ikke kunne spise er jeg redd for... Skal helle innpå 2 lite med noe pulver oppløst i vann og såvidt jeg husker, fra da mannen min skulle gjøre det samme for noen år siden, var det helt pyton. Noen som har prøvd?

Summer sa for siden:

Hva slags undersøkelse er det du skal ta da?

Tuppen sa for siden:

jeg måtte faste i forbindelse med en operasjon... og det gikk faktisk greit med buljong fram til tolv timer før operasjonen.. etter det holdt meg til vann, litt pepsi max og fun light saft

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.