< Tilbake til oversikten

Jeg trenger råd ...

annemarta sa for siden:

Jeg begynte på ketolysekuren 8. januar og siden jeg ikke er av de som skal ned så mye regnet jeg med at det kom til å ta tid med vektnedgangen. Det har blitt 3 kilo så langt og ca 4 cm på magen.
MEN, de siste ukene har jeg kun gått ned 400 g og denne uka hadde jeg jammen gått opp 300 av disse usle grammene! Ja, jeg vet.... Det kan skyldes saltinntak, hormoner, osv når det er såpass lite!
Men tenkte å legge inn en normal dag og høre hva jeg eventulet gjør feil:

Frokost: 100 g lollipopbrød med meierismør og div pålegg (ost, skinke, makrell i tomat)
Lunsj: Salat med noe kjøtt, ost og vanligvis 2 ss seterrømme eller omelett med div. ingredienser
Middag: Kylling, biff eller laks.... Med grønnsaker. som regel brokkoli eller blomkål. Bruker av og til litt fløte i saus. Bruker mye smør og olje.

Som mellommåltid spiser jeg f.eks babybelost, paranøtter, mandelsmør.

Begynte med 2 ts cocosa daglig for ei uke siden og 2 ss udos choice tre ganger daglig for tre dager siden.

Jeg drikker minimum 4 liter vann (har bestandig drukket mye, vært utredet for diabetes som barn på grunn av unormal tørste), en del te, pepsi max av og til og litt kaffe.

Frem til forrige uke har mosjonen bestått av turer 3-4 ganger i uka, varighet ca 1/2-1 time. I forrige uke begynte jeg med styrketrening igjen. Tar sikte på to ganger i uka. Trener med tunge vekter og få repitisjoner. Og ca 1/2 time på tredemølle. Har ellers en aktiv jobb!

Og jeg tar ketolysetabelettene! Og har utsalg på stix.

Håper på svar :)

nalana sa for siden:

Kan ikke se at du gjør noe galt, og i forhold til at du ikke skal ned så mye, så synes jeg ikke det går så veldig sent heller.
Tror bare du skal være tålmodig, så fortsetter sikkert nedgangen snart.
Og så vil jeg si lykke til videre!:)

annemarta sa for siden:

Tusen takk for det! Det er ikke vanskelig å holde ut, kjenner at kroppen har det veldig bra med dette kostholdet, selv om jeg ikke raser ned i vekt. Og det er jo tross alt det viktigste :)

Megvel sa for siden:

Jeg satt bom fast lenge, og fant ut at det hadde med majo (mye) og kunstig søtstoff å gjøre. Pga endret liv (se journalen...) så ble det bom slutt på "pepsimaxen" og kiloene gikk av igjen! Dessuten har du begynt med styrketrening, da holder musklene på en del også! Tror du får smøre deg med tolmodighet så går det nedover snaaaart!

annemarta sa for siden:

Jeg spiser lite majones, og drikker pepsimax kanskje tre kvelder i uka, ca 1.5 l per uke. Men skal prøve å kutte ned..... Pepsi maxen er liksom trøsta mi det da når andre sitter å stapper i seg KH av hjertens lyst! Men vi reduserer. Takk for tips!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.