< Tilbake til oversikten

JBKM-Karbohydrat som brukes som stabilisator

Distrea sa for siden:

Johannesbrødkjernemel
Karbohydrat som brukes som stabilisator og/eller fortykningsmiddel i sauser og lignende. Johannesbrødkjernemel lages av fruktene (frøene) på johannesbrødtreet.

Fant dette på gilde sine sider... ble litt betenkt jeg. :confused: noen som kan forklare for meg,,, så jeg ikke surrer med hodet mitt og tenker at dette er FYYYYY :eek:

Georgine sa for siden:

Man har karbohydrat som øker insulinet og man har karbohydrat som ikke gjør det.

Dette er av de greie karbohydratene man kan spise, særlig fordi man ikke bruker mye av det. Man snakker jo om litt i sauser osv, ikke til frokostblanding ;)

Megvel sa for siden:

Er det ikke bare en ts som brukes der 2ss hvetemel valigvis brukes?

Ellers vil jeg gjerne høre hvordan dere tykner en varm sjy med jbkm! For det ble bare tull her forleden. Det kladder jo når det er varmt...

Georgine sa for siden:

Blander det med litt kaldt vann og rister ut, så helles blandingen i den varme sjyen.

Gerd sa for siden:

Ristes ut i litt kaldt vann først :) Eller bruk stavmixeren :ja:

Distrea sa for siden:

*puster lettet ut *

Zincite sa for siden:

og slik jeg forstår det er nesten halvparten av karbene fiber :D i hele johannesbrødet i alle fall - det som blir carobpulver tror jeg matvareguiden.no/matvare237.asp Finner ikke hvordan fordelinga er i kjernene noe sted, men siden et glass inneholder 75g... kan det absolutt ikke være mange karbene i en ts!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.