< Tilbake til oversikten

Trenger litt hjelp her...

cathrine sa for siden:

Jeg skal legge om kostholdet til noe som gir meg mindre kroppslige plager, psykiske plager og helst litt nedgang på vekta.
Men jeg skal også sykle fler ritt den kommende sesongen og er redd for å ødelegge noe av den stigende formen..
Hva burde jeg velge?
Jeg tror vel ikke det er særlig lurt å velge noe ekstremt? Ikke noe som gjør at jeg kommer i kestose...
Hvordan bør jeg spise?
Noen som har noen gode råd?

Iset sa for siden:

I Mat og Helse og andre blader har de ofte hatt artikler om ekstrem-syklister som har hatt fantastisk nytte av et ketogent kosthold, faktisk. Jeg skal se om jeg finner noen linker. :)

Summer sa for siden:

Du kan jo ta deg en titt på Lindberg da om du ikke vil i ketose, men du kan også godt se på linkene som Iset finner (hvis hun finner det, du kan jo også google sykkelritt og ketose/ketogen kost eller noe i den duren).

Men jeg mener de har vært i ketose i en lang stund før rittene, slik at det ikke er noe nytt for kroppene deres. Så en bør vel ikke begynne med ketose uken før rittet i allefall.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.