Jeg har begynt så smått på Ketolyse, bestilte meg produkter og bok i går, men mens jeg venter på Den så lurer eg på om Dere kan si noe om:
-hva jeg bør passe Meg for av mat og Stoffer i mat og sånn
-har Dere noe mat Dere Anbefaller til måltider?
-hva Lavkarbo- Produkter er det i Butikken som man ikke tenker over?.
Har spist til nå:
frokost:
egg og bacon med eller uten salat (isbergsalat,paprika,rødløk,agurk) eller egg og laks/peppermakrell
lunsj:
Advocado me reker og rekesalat eller salat med kylling eller noe kjøtt,
middag:
kjøtt,kylling eller fisk med salat eller wokgrønnsaker , med sky eller bittelitt saus.
Kvelds:
egg med laks eller salat med kjøtt, eller rester etter middagen,elelr noe som likt som lunsj.
snacks:
Så holder eg meg unna søtt og snacks,
drikker cola ligth om eg drikker brus men det er sjelden, foretrekker vann eller farris.
Men spiser en liten pose med Baconsvor viss eg skal kose meg eller jeg må hoppe over et måltid når eg er på farta - Er det dumt?
Eg har også Melke Intolerans mot alle melkevarer så alt blir så mye vanskligere da...:(
:o må først bare si fra et det blir litt rotete å lese innlegget ditt med disse store bokstavene i hytt og pine :o siden jeg også må konse litt ekstra når det ikke er skrevet på bok mål.
ikke ment som dårlig kritikk asså :)
Jeg syns maten din ser ganske bra ut, eneste jeg reagerer på er at det er mye salat, hva har du i salaten? hvis den består av mest issalat er det lite næring, og jeg vil anbefale deg å spise andre grønnsaker også, blomkål og brokkoli er fint til middag.
Det er viktig å telle karbene i alt du spiser, noe spessielle tips har jeg ikke, annet enn at du kan spise alt av kjøtt, fisk og fjerkre... varier mye så blir man ikke så fort lei. Hold deg unna panerte varer og utspedde varer (farser).
Bruk oppskriftene i forummet, er MYE deilig her!
Synes også at menyen ser fin ut, så lenge du får i deg nok fett.
Håper også at du har bestillt tablettene sammen med boka, for de må du også ha.
Gjelder melketoleranse kun melk eller meieriprodukter generelt? Melk skal du ikke ha på ketolyse uansett.
Eller må jeg si meg enig i Distreas kommentar om store bokstaver i hvert ord. Kan du please begrense det til begynnelsen av en setning, slik som vanlig er? Blir helt huggern av å lese.:blinke:
Beklager stor skrift noen plasser, veit ikke va som skjedde, nynorsken inni mellom gidder jeg ikke beklage, men har prøvd å gjøre det mer beleselig for dere som har vansker med nynorsk...:p hehe er ikke en bokmål/nynorsk debatt er er ute etter:P hihi
Har også rettet på hva maten min inneholder så dere får litt mer ut av tråden.... håper fortsatt dere vil gi meg tips og svare på tråden....
ingen bokmål/nynorsk debatt jeg er ute etter nei, ... bare sier fra at jeg har nok med nynorsken om jeg ikke skal forholde meg til rotete bokstaver også :p
du ønsker mange svar, derfor tipset... enklere å få svar når folk ikke må konse så mye for å lese det du har skrevet ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.